måndag 1 november 2021

Glad måndag


 Så var oktober slut och en ny månad är här, kan inte påstå att november är min favoritmånad, men man får göra den så bra som möjligt! Idag lyser solen lite och det är +12 grader ute, inte dåligt alls!

Jag laddar för två nattpass denna vecka, men snart så är det lite semester på gång! Ska bli helt fantastiskt! Men idag är det jympa och jobb som gäller, en ganska glad måndag i alla fall, Caritas tema!

Orsakullan fortsätter sin bloggutmaning i november och undrar idag :

  1. Första november idag, och du vaknar upp med en klocka på vintertid. Hur känns det?
  2. Sovit för lite i natt ,och vaknat för tidigt, ska jag orka med ett nattpass bör jag lägga mej en stund nu och vila innan jympan! 



7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Så sant, en gör så gott en kan. Vill helst vakna fyra månader senare, därmed behövde jag gå i ide.
Regnigt, blött, cykling, men glad ändå!
Kram

znogge sa...

November är inte min favoritmånad heller för jag tycker den kan vara så grå och regnig. Vi får helt enkelt hålla tummarna för fina dagar :D

Kram och god kväll!

BP sa...

Nej, november är inte min favo månad heller, men idag var det ju riktigt fint, varmt och soligt. Tre saker man egentligen inte förknippar med november.
Härligt att ha en semesterresa att se framemot. Gissar att det bär söderut till värmen och temperaturer över 12 grader;-)
Hoppas du har en lugn natt!

Ditte sa...

Visst gör vädret mycket till för humöret. Och inte minst att du snart ska ha semester. Kan meddela att jag är lite avis. Men å andra sidan är jag ju långtidssemestrande. Men väl mycket ibland på hemmaplan.
Bra att du håller andra i form och dig själv också men önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram

Ama de casa sa...

Skönt med en fin och glad inledning på november :-)
Fortfarande en klipphängare om semestern...
Jag blir alltid lite jetlaggad vid dom här tidsomställningarna och då är det bara en timme... Beundrar dig och alla andra som klarar av att vända på dygnet hela tiden!
Kram

Ami sa...

November i Sverige är verkligen inte kul. Men skönt att du har lite semester att se fram emot.
Kram

Annika sa...

ÅÅÅ förstår att det är extra damn segt att jobba den natten då man byter till normaltid igen. En extra timme.
Du får mysa ordentligt i november. Smygstarta julen lite, hihi!!!
Kramar!