torsdag 4 november 2021

Tråktorsdag, nejdå

Ändrade mina planer idag eftersom det inte blev någon magnetröntgen på Huddinge sjukhus. Bokade om tiden och fick min manikyr idag istället för i morgon, på Mall of Scandinavia.
Där gick jag också förbi en butik med bara julgrejer, puh, blev alldeles svettig när jag såg den!
Men nöjd blev jag med mina somriga nya naglar. Det är ju så sällan jag kan ha dem målade, eftersom vi inte får ha målade naglar på mitt jobb. Så nej, nån tråktorsdag (kajsalisas temadag) var det inte idag, ja förutom att min magnetröntgen blev inställd.

Orsakullan undrar idag : 

  1. En bok som hör hösten till.
  2. Eh...ingen aning...googlar och hamnar på en sida om höstens böcker , där det tipsas om Åke Edwardsons senaste bok om kriminalkommissarie Erik Winter, boken heter "Det trettonde fallet", och den ska jag lägga till i min lista av böcker jag vill läsa.  Det var länge sedan jag läste Åke Edwarsons böcker, men nu är det dags igen!

 

6 kommentarer:

Ditte sa...

Trist att din magnetröntgen blev inställd men du piggade ju upp dagen med fina naglar.
Ja, se dessa "tomtedjävlar". De är verkligen trista. Undrar om vi ska börja förbereda påsk och midsommar snart också.
Edwardssons senaste bok har jag också fått tips om. Men just nu läser jag Frida Boisen. Så bra.
Önskar dig en skön fredag.
Ha det gott.
Kram

Znogge sa...

Så skönt att torsdagen blev en bra dag ändå. Fina naglar i en tilltalande färg kan alltid pigga upp.
Tack för tipset. Den boken noterar jag. Själv läser jag Gardells senaste. Den är okej men inte någon sensation tycker jag.

Kram och god fredag!

Ama de casa sa...

Åh! En julaffär! Den skulle jag gärna botanisera i, kanske kunde jag hitta en Rulla till Rulle där? ;-)
Fina naglar! Dom kommer att göra sig bra på semestern, vart den nu går...

En bra och otråkig torsdag alltså, förutom det dumma med den inställda magnetröntgen.

Kram

Annika sa...

Torsdagar är aldrig tråkiga, tycker jag :-)
EN mysig veckodag.
ÅÅÅÅ julaffärer, då ska du besöka min blogg idag och då ska du få se, haha.
LOVE IT!!!!

Ja, det är kul att fixa till naglarna. Jag gör det också på salong, blir så fint.
Förstår att det blir ännu mer speciellt för dig eftersom du sällan får göra det!
GILLAR din färg!!

Ha en jättefin helg!!
KRAMAR!!

BP sa...

Att sjukvårdspersonal inte får ha smycken på sig, det visste jag. Det var nytt för mig med nagellack. Rätt märkligt egentligen, då all personal ju alltid har gummihandskar på sig.
Lite skönhetsvård inför semestern sitter alltid helt rätt.
Det var längesedan även här att jag läst en bok av Åke Edwarson. Du har rätt, det är dags!

KajsaLisa sa...

Kul att du hänger på, lite tråkigt är det väl att dom börjar med jul redan, men en fin bild.