söndag 7 november 2021

Skyltsöndag

Nej, ni kommer inte undan, det blir en hel del Canariebilder härifrån framöver! Efter en skön natt med mycket sömn var jag redo för en joggingtur i morse!

Tog en morgonbild från balkongen….det ser ut att bli en fin dag.

Joggade ner till strandpromenaden och efter havet bort mot Amadores. Många som var ute på morgonpromenader eller joggade, underbart väder att jogga i, runt +19 grader, perfekt.
Så igenom parken på väg hem igen, en tuff backe upp mot hotellet pallade jag inte att jogga, gick uppför sista backen, pust!
Frukost på hotellet dessa veckor, där fanns allt du kan önska dej, så gott efter träning också. Vi gick upp till takterrassen en stund i solen…

Klockan 18.15 försvann solen bakom bergen, sen kommer mörkret snabbt. Vi har njutit av värmen och börjar acklimatisera oss så smått. Nu ska vi strax ut och äta middag…
BP: S skyltsöndag , och börjar med en skylt från i gårkväll  på vårt upplysta hotell sett från baren där vi satt. http://bp-computerart.blogspot.com/
Där kunde man äta får i kål, det gjorde inte vi!
Det var en norsk krog, vi nöjde oss med något att dricka.

Sen lite från nätet…

Geddfish ♥ sa...

Konstaterar igen att ni är på vår favvoplats Puerto Rico uppe i bergen, wow! Ja, där.
finns gott om joggingvägar och trappor. Allt för konditionen. Älskar detta place.
TACK FÖR BILDERNA! KRAM!

BP sa...

Vill absolut inte slippa undan. Vill se så många härliga bilder från Puerto Rico som möjligt. Kör gärna "dubbla pass":-) Här har det regnat hela dagen och det var beckmörkt vid 16:30, så några extra soltimmar från Gran Canaria sitter extra skönt:-)
Tack vare hotellets läge uppe i berget får du ju extra motion varje dag. En bonus. Får i kål är ju en riktig gammal norsk klassiker. Den var inne på 1980-talet om jag minns rätt.

Lilltån - fråga min man!!! Han har brutit lilltån några gånger när han snubblat över trösklar. Ytterligare en huvudsaklig funktion för tån alltså;-)

Förlossningsdebatten går vidare här hemma. Ingen verkar ha förstått att barnmorskorna inte i första hand är ute efter en lönehöjning utan drägligare arbetsförhållanden. Så skönt för dig att slippa tjafset under några veckor.

Tusen tack för en solig skyltning från Puerto Rico! Tack för länken också:-)

Åke sa...

Min kusin kom också dit igår, han sa också att det var kaos på flygplatsen. Jag pratade med honom idag innan han skulle gå och bada, 24 grader hade han och visade stolt upp hur badstranden såg från altanen. Kusinen är med sin fru och det heter Patalavaca där de har sin lägenhet där på Gran Canaria. Därefter ringde han igen mot kvällen och berättade hur varmt det var. Och jag frågade varför inte jag var med. Jag fick vist skylla mig själv som var i kalla Sverige. Vi fick första snön idag. Ha det så bra 🤗

Ditte sa...

Vad skönt med Canarieskyltar. Hoppades på du skulle leverera några. Och visst känner jag igen mig. Men väldigt utbyggt numer-
Kuperat är det ju så kan tänka mig att du fick kämpa på en del på joggingturen. Förstår att du gick en bit på hemvägen.
Härlig utsikt. Men brant att gå uppför. Eller finns det kanske hiss eller rulltrappor numer.
Hotellet ser verkligen fint ut. Var in och tittade på det hos Ving. Mysigt att njuta i solen i bekväma stolar på takterrassen.
Färstår helt att den norska rätten "får i kål" utgick. Till ett hutlöst pris dessutom. Jag hade inte ens ätit om den var gratis. Bra med något att dricka i stället.
SÖS tankar om förlossningsvården var skrattretande. Pust!
Ha det allra bäst.

Paula Merio sa...

Förlossningsvården just nu ja, allt är som ett enda stort skämt. Ju fler som uttalar sig desto konstigare blir det....Men något gott kommer väl ur det hela till slut.
Jag blev faktiskt mest förtjust i......dina träningstights! Jäklars vad snygga! Får i kål är kanske inte vad jag förknippar med sommarmat, skulle passa bättre här i regnrusket. säfsen har fått snö o jag är avis!
Trevlig fortsättning på semestern o kram från pörtet

KajsaLisa sa...

Du hade nog bättre joggingväder än vi hade den här dagen.

Ama de casa sa...

Underbara bilder, ni ser verkligen ut att ha det superbra - fortsätt så!
Snyggt skyltat också. Jag skrattade gott åt lilltån, precis så är det! :-D

Ha det toppenskönt i värmen!

Anki sa...

Så bra att vi inte kommer undan! Trevligt att ta del av dina fina semesterdagar! Bra skyltat också ... den där med lilltån kan jag bara hålla med om. AJ!
Ha det fortsatt gott!

znogge sa...

Snyggt skyltat och kul att få en rapport om hur ni har det. Så njutbart att sitta där i värmen för just nu känns sommaren långt borta.