torsdag 1 september 2022

Välkommen September

...och välkommen september, hoppas det blir en fin månad! Här har vi haft både sol och regn idag.
Frukosten kunde jag äta på balkongen på min nya bricka, och med öppet fönster!
 
Annars har dagen gått i packandets tecken. Åker ju till London i morgon, och vi tänkte "bara" ha med oss handbagage, så det blir inte så mycket vi kan ta med oss...viktigast är förstås "ABBA" t-shirten!

Orsakullan fortsätter sin utmaning i september: 

  1. Flourtantens dag, berätta om ditt möte med en!
Det var alltid ett kul avbrott under en lektion när fluortanten kom minns jag.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Så härligt med en tur till London så nu önskar jag dig en riktigt trevlig resa!

Kram

BP sa...

Visst hade vi aprilväder idag! Så inbjudande din frukost ser ut. Förresten använder vi likadana juiceglad.
Härligt med en tripp till London och Abbas avatarer. Enjoy! Ser väldigt mycket fram emot en avrapportering:-)

Geddfish ♥ sa...

Lycka till på resan! Vad kul! Jag har aldrig varit i London just.
Härlig frukost! Jag ska göra mig en go frukost i morgon också innan jag åker.
Kram

femfemman sa...

Fluortanten, det var ett avbrott, men hennes brygd var inte god.
Var själv fluortantvunder tidiga läraår. Då var det en an läranasvuppgifter, det att dela ut fluor.
Resa till Londin! Ett av mina favoritresmål. Ha det fint! Kram

Ditte sa...

Skönt att äta frukost på balkongen och med denna fina brickan som piggar upp.
Och redan dags för London. Så roligt! Bra och smidigt med handbagage.
Önskar er fina och roliga dagar.
Ha det allra bäst-
Jodå, jag är verkligen avis.
Stor kram

Freedomtravel sa...

Önskar en fin september! Vi hoppas att vi får ännu lite sommarvärme under denna månad :)

Anna i Portugal sa...

Älskar London så hoppas ni får en riktigt härlig resa. Och så hoppas jag också september blir en underbar månad, hösten är så vacker, om den blir lite utdragen.

Guldkryckan sa...

Den där brickan är verkligen jättefin, bara att gratulera.
Flourtanten var ju lite annorlunda förr, flytande vätska som man sköljde munnen med, idag har de ju annat som bla våra elever får utstå, smakar riktigt gott tycker en del, andra tycker inte det alls. ;)
Dessutom är det "Flourtanterna" idag, de är således två st hos åtminstone oss.

Ha det fint nu i London och ha så jättekul.

Carita Liljendahl sa...

Ja, september kan vara fin. Med klar hög luft och sol.

Just nu är den kall hos oss, bara +14 och blåst, på natten var det +4.
Kanske värmen ännu återvänder om en vecka eller två?