lördag 2 januari 2016

Året 2015 del 2

Fortsätter min årsresa,andra halvlek! Juli 2015 inleddes med en varm helg och våra vänner tog med mig ut till Vaxholm och Tenöbadet där vi hade en underbar dag. Iskallt i vattnet,men varmt i solen...

Det var så vackert där ute! 

Men hur dum får man va som ligger i solen utan att bättra på solskyddet?! 



Jobbade hela juli, men hade några dagar ledigt där mitt i och tog en roadtrip till mitt älskade Falun, fast pappa får jag nu besöka på kyrkogården där han ligger tillsammmans med mamma.

Jag och maken njöt av macka och öl ute i solen (hm minns ju att juli regnade bort)...

...innan vi åkte till fantastiska Dalhalla och...

...fick uppleva Malena Ernman och Tommy Körberg live!

Åkte hem och packade om,tog med oss Maja och begav oss till landet för ett par dagars avkoppling mellan jobbpassen.

Ser ut att vi hade lite tur med vädret där uppe i Roslagen också!

..å Maja var med!

Vi är fortfarande i juli, den sista juli faktiskt- så var det dags för Schlagerpride! Såklart ville jag vara med om detta i år igen! Poodles sångaren här...

Anna Book,som minsann ska vara med i Mello i år igen!

Sanna Nielsen

Bucks fizz- "Making Your Mind Up"

Molly Pettersson-Hammar

Peggy McLean- "Lady Bump"

Måns

Nära Linda Bengtzing

Danny

Här är Pride-gänget ,alla kollegor från ett annat av sjukhusen i staden!
Augusti 2015. Så äntligen var det dags för semester! Maken och jag åkte in till stan för att fira...

...åt libanesiskt på Drottninggatan (BP:s tips,tack!)

Promenerade hem genom natten ( eller till pendeltåget alltså) och visste att jag hade fem härliga lediga veckor framför mej (maken inte fullt så många lediga veckor)

Vi började semestern med att åka till Zakynthos och vårt favvohotell Maria Mare!

Ja, ni ser...så vackert!

Njöt av allt Grekland kan erbjuda, minns hur oroligt det var i Grekland innan vi skulle åka, men det märktes inte på öarna



Hade faktiskt regn i två dagar..

Men vi fick sol så det räckte!


Hem en sväng till Stockholm, och hann träffa våra kompisar i Tantolunden...

Äntligen besöka Fåfängan...

..där vi lyssnande på fantastiska Janne Åström!

Hann även med Grönan...

...för att se och höra Tomas Ledin, men vi stod så långt bak,det var så otroligt mycket folk, så vi gick in till restaurangen istället och missade hela konserten..

Helt galet, men vi åkte TVÅ gånger till Grekland denna sommar! Nu till Korfu...

...med kompisar för att fira Y:s födelsedag!

...och vi kom snabbt in i semesterlunken!

Massage på stranden.

Födelsedagsbarnet!

Lunchrestaurangen bjöd på tårta dagen till ära!

...och här firar vi den nyblivna 50-åringen på sängen!

Senare samma dag förberedde vi med ouzo inför vår parasailing...

Mamma mia!!!

Men upp kom vi, och däruppe var det heelt fantastiskt!!

September 2015.Flyget som skulle ta oss hem blev trasigt,så vi fick en natt till på Korfu, fast på annat hotell

Men det gjorde ingenting...


Kom hem från Korfu den 1:a september,som tur var hade jag en semestervecka till kvar! Här firar vi sonen som fyllde 25 år i början av september,med god mat på Thai boat.

Y passade på att ha sitt 50 års firande i början av månaden också.

Å jag blev filmad för uppföljning av mitt IW pass,svettigt med en kamera på sig hela tiden,men det gick bra!

Var på premiär på Stadsteatern och såg fantastiska : Cabaret!

Oktober 2015 Födelsedagsmånaden,jag fyllde 55 år på en lördag,så klart har man fest då!

Köpte färdiga pajer och en tårta...

Ett trött födelsedagsbarn kl 03.30 på natten,färdig för sängen!


Publik på TV4 :s Jenny Strömstedt, som jag ju träffat förut.

Hann med en helg på landet i oktober också...ett underbart lugn däruppe i Roslagen!

..och tur med vädret hade!

Sol i oktober!

Vinprovning med tjejerna på jobbet hanns med i oktober också..

...med efterföljande middag hos en kollega,mysigt och så gott!

Schlagerkompisen och jag ville ju se "Förklädet" på Göta Lejon som Edward af Silén regisserat,det hann vi med i oktober..

November 2015. Dags för svettisdagarna på Kistamässan,där träffade jag en gammal kollega..

Sektmöte för F&S!

I november var det också dags att få se Madonna ...

Köra maratonjympa med basjympatjejerna..så roligt!

Bio i Vällingby med syster, vi såg den underbara dokumentären om Ingrid Bergman

Maja togs till veterinären efter sitt bett på ryggen...

Och jag hann med en Ålandskryssning med en väninna!


Där vi dansade till DJ Gloria (72 år!)


Birka Paradise heter fartyget

Och så blev jag filmad igen ,denna gång för uppföljning av mitt jympapass...

December 2015. Dags för en underbar spa-helg på Sandvik Gård, men stormen Helga försökte stoppa oss!

Lyckan att komma fram och sätta sig vid den öppna spisen med ett glas bubbel...

God mat och dryck, massage, yoga....

Lugn och ro...


...med sin bästis,det behöver man ibland!

Julbord på Hamburger Börs. På scenen : Alcazar!



Discobollar och glittrig klänning,som jag hade tänkt ha på nyårsaftonen också..

En lugn julafton hemma med make, sonen och systersonen...


Och så årets största lycka när sonen från Malta kommer hem i mellandagarna! 

Årets största fiasko, att äta lunch på Texas Longhorn ( med de stackars sönerna) och bli matförgiftad lagom till nyårsaftonen! 
Men jösses,så mycket jag hunnit med att göra under detta år, jag blev alldeles matt när jag skulle gå igenom året...ett fantastiskt år med så många roliga saker på agendan så jag vet inte vad. Men,men man lever här och nu..eller hur?

10 kommentarer:

BP sa...

Man lever bara en gång. Carpe diem kallas det väl. Å du kan verkligen det där med att NJUTA av livet! Önskade att fler kunde följa i dina fotspår.
Vilken fantastiskt rolig återblick. Å du, jag är alltid glad när du följer mina mattips;-) Själv borde jag vara lika cool som du:-)

Bästa årskrönikan jag läst hittills. Fortsätt på samma linje i år är du snäll:-)))))))))

Ama de casa sa...

Ja jösses är bara förnamnet! Så himla mycket du har hunnit med :-)

Men... 55? Inte trodde jag att du var såååå gammal??? ;-)

Ami sa...

Härligt att du har hunnit med så mycket roligt - fortsätt så :)
Kram

Kolonilotta sa...

Man kan ju inte tro att sina bilder från Juli månad är tagna i Sverige!
Men vi hade tydligen lite sol och värme då....
Härligt år du har haft. Allt ser underbart ut. Du ser verkligen till att njuta av livet vilket är helt rätt i min mening! :)
Fortsätt med det så länge du bara orkar....!
Skickar en massa soliga kramar.
❤❤❤

znogge sa...

Så många underbara bilder från andra delen av ditt år! Mycket har verkligen hunnits med :D

Susanne ❤️ sa...

Vad du hunnit med finaste !!!
Du är ju helt underbar !!!
Och jag tror att man ska ta vara på tiden man har och alltid göra det bästa av den !!!
Underbar årsresume
Tack för det förra året ska bli härligt att följa dig på det nya !!
Kram Sanna

Anonym sa...

Vilket härligt år och Jösses vad du upplevt :) SÅ härligt. Matförgiftningen dock kan man ju hoppa över.... Önskar dig ett riktigt gott nytt 2016!!! Kram

Comsi comsa sa...



Jösses! :)))

Kram på dig ♥

Ditte sa...

Visst lever man bara en gång och då är det lika bra att göra det fullt ut och "ikke stykkevis och delt",
Vilket härligt år och en så fin och levande årsberättelse. Stimulerande!
Så många "njutflykter och trevligheter!
Underbara bilder och roliga texter som får mig att tänka på att sätta fart.
Dock var ju matförgiftningen ett smolk i bägaren, men man kan ju inte lyckas jämt....
Stort tack för denna resa!

Mias Mix sa...

Så mycket fest, glädje, värme och gemenskap i dina bilder! Hoppas detta år blir lika härligt!!