måndag 4 januari 2016

Tillägg Årskrönika 2015 och fortsatt dålig start på 2016...

Hur kunde jag glömma en resa som jag gjorde förra året?! Kanske för att vi gör den varje år? Men vill i alla fall lägga in lite bilder från Järvsö dit jag och ett gäng jobbarkompisar åker till varje år. Mars 2015

Mys med eld i brasan

Lite sol fick vi på oss..

Ser ut som vi hade backarna för oss själva..

Vit snö och blå himmel är helt okey när man åker skidor!

En selfie i backen

En selfie till i backen, puss! 
..och så ett till fiasko, glömde flytta bilen från gatan igår, gick ut nu för att flytta den, men försent. Har fått årets första (och enda?!) p-bot,suck!
Denna vecka kunde börjat bättre. Är fortfarande lite matt och konstig i magen, men nu kan jag jag äta i alla fall. Ska köra årets första jympapass ikväll och sen direkt till jobbet för 10 timmars arbete,vet inte om det är en sån bra start heller? Hm..

10 kommentarer:

znogge sa...

Så irriterande med en P-bot. Husse har fått två på kort tid och grämer sig fortfarande en smula...

I ditt fall hade jag hoppat över gympapasset och "mjustartat" med tio timmar på jobbet ;-)

Kram

BP sa...

Inte helt fel att vara ensam i skidbacken när solen skiner. Å ifjol var det ju betydligt mera snö där än nu har jag förstått. Östersund till exempel har ju barmark. Varför har inte vi det här kan man ju undra...

Ja, 2016 kan ju nu bara bli bättre för dig stackarn! Å 550 kronor kan man ju ha betydligt roligare för om man säger så. En klen tröst kan kanske vara att boten hade varit dubbelt så hög i innerstan... nej, det hjälper nog inte heller.

Önskar dig i alla fall en positiv och lugn natt nu. Du är ju inte helt kry än, så inga trillingsfödslar, tack;-)

Ditte sa...

Järvsö är trevligt för en kortare vända och särskilt om backarna är lediga. Alltid roligt att åka en vända med kollegor/vänner.
Jag är ju skidfantast så detta gillas!
Trist med p-lappen, men antar att det inte var förhandlingsbart....
Och lite fåningt om det nu inte var i City du parkerat och inte störde någon annan. Jo, p -vakterna förstås.
Jag tror vare sig jympapass eller jobb är det optimala just nu....

Susanne sa...

Härliga vinterbilder.
Hoppas att du mår bättre.
Kramar

Mias Mix sa...

P-boten var ju onödig... Skönt att du mår bättre och visst är det kul att börja jobba igen efter all ledighet.
Hörde om ett tvillingpar som föddes på nyårsnatten, den ena före tolvslaget och den andra efter tolvslaget. Hur gör man då? Fuskar man och skriver samma år/dag på dem eller blir de olika årgångar?

Comsi comsa sa...


Så härliga backarna ser ut, blev så sugen.
Men så tråkigt med parkeringsböter, ja detta året började inte bra för dig men nu kan det bara bli bättre....

Kram ❤

Comsi comsa sa...


Så härliga backarna ser ut, blev så sugen.
Men så tråkigt med parkeringsböter, ja detta året började inte bra för dig men nu kan det bara bli bättre....

Kram ❤

Geddfish ♥ sa...

Tjusiga vinterbilder, fast jag är ingen Kung Bore vän. Blir värre med åren, ska jag säga, för min del.
Önskar dig ett tillfrisknande så du kan njuta av tillvaron. Kram, du fina ♥

Ama de casa sa...

Åh! Nu blev jag himla sugen på att åka skidor igen :-)

Snopet med boten... Ett förslag är att flytta hit till Spanien - här är dom VÄLDIGT generösa med hur och var man får parkera... ;-)

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder....apropå din mage: du får dricka lite eller mycket ;)...proviva, det tycker jag är bra för magen ;))...ett litet tips bara.
Ha det gott nu!!
Kramis bia