lördag 30 januari 2016

Lördagstrött

Det blev en väldigt trevlig kväll i vår bokcirkel igår. Värdinnan hade dukat så fint och bjöd på fantastisk mat.

Till förrätt en avocadosoppa...

Varmrätten bestod av fiskburgare med koriander och mangosallad med matvete,det var sååå gott!

Efterrätten bestod av hallon med en lakritsparfait.

Så trött och belåten när jag sent omsider kom hem.
En rejäl diskussion hade vi också om boken som vi alla hade läst : " Att föda ett barn" av Kristina Sandberg. En tänkvärd bok som inte alla tyckte var bra. Jag ville också att den skulle ta slut när jag läste den, men så blir den alltmer läsvärd och i slutet så funderar jag om jag inte i alla fall ska läsa den två följande böckerna om Maj, en ung kvinna som blir gravid i början av 30-talet och blir "tvungen" att gifta sig. Här skriver Kattugglan så bra om boken.
Idag har jag inte gjort någonting, sovit för lite i natt, så vilat idag. Nu inväntar jag min man som ska sluta lite tidigare från jobbet idag, för vi är bjudna hem till sonens "blivande svärföräldrar"...lite pirrigt är det allt!

7 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Å va spännande att äta middag med sonens "kärföräldrar" :) som jag kallar det.

För man alltid så där God mat när ni träffas?
I så fall vill jag också vara med!:)
Ha nu en riktigt trevlig kväll och skäm inte ut sonen! ;)
Kram

Comsi comsa sa...



Så gott det ser ut.... Mums.

Du ser så ung, fräsch och söt ut.
Första träffen med sonen blivande svärföräldrar, hoppas ni tycker om varandra för annars blir det hemskt, ha ha ha..... :)

Kram ♥

BP sa...

Maten såg gudomlig ut! Extra plus för den aningen ovanliga huvudrätten. Mums säger jag bara.
Hur många är ni i bokcirkeln?
Ni kommer att få minst MVG hos sonens blivande svärföräldrar. Hoppas dom får samma betyg av er;-)

Ama de casa sa...

Men vilken god mat! Vill också vara med i en bokcirkel om man får sån härlig mat :-)

Hoppas ni finner varandra, alla svärföräldrar :-)

Ditte sa...

Vilken trevlig kväll med god mat, dryck, vänner och bokprat. Maten såg väldigt god ut och var helt i min smak. Boken har jag inte hört talas om tidigare men ska nog försöka hitta den.
Jag är med i en bokcirkel med vänner (damer???) från Pekingtiden alltså ca 2008 och där är god mat och dryck också viktigt. Vi läser ibland en och samma bok men presenterar också olika böcker för varandra som vi också lånar ut. Mysiga kvällar och väldigt roliga.
Trevligt med middag hos sonens blivande svärföräldrara men de kommer att smälta när ni de möter er.

znogge sa...

Vilken måltid! Så gott allt låter och ser ut. Dessutom trevligt bokprat på det och då kan man inte klaga!

Ami sa...

Så gott och trevligt det såg ut!
Hoppas det gick bra när ni träffade sonens blivande svärföräldrar :)