onsdag 6 januari 2016

En nattarbetares dag..eller natt menar jag

Två pojkar hjälpte jag och min uska till världen i natt, blir man hungrig får man ibland ta sig en macka vid datorn...för en hel del dokumenterande måste hinnas med. Man vet aldrig  när det är dags att ta emot nästa patient som ska föda. Den sista pojken i morse kom kl 06.44, strax innan morgon personalen kom, så det blev till att stanna kvar på övertid och dokumentera färdigt!
Skönt var att vakna på eftermiddagen och veta att jag är ledig i natt, och behöver inte gå ut i kylan, utan värma mej med ett glas rött inomhus ikväll med tända ljus.

8 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Tänk vilket himla bra jobb du utför, du är ju en levande ängel. :)
Skönt att du är ledig i natt och synd att du inte fick känna på kylan idag, he he.... Kram ♥

BP sa...

Grattis till de två pojkarna. Bra jobbat där! Har förstått att det är mycket administration för stackars er. Min husläkare brukar säga att han är utbildad läkare och inte administratör. Undrar ibland hur ni - barnmorskor, sjuksköterskor, läkare - gjorde om ni var dyslektiker. Jag menar ert arbete går ju ut på nå't helt annat och är ack så mycket viktigare än att kunna stava rätt...

Å vilken tur du hade att du kunnat njuta av idet... 13,7 minusgrader därute just nu. Tittade på det fina glittriga landskapet inifrån, där det var 22 plusgrader, vilket du troligen också gjorde när du vaknade. Är tvungen att gå ut imorgon. Burrrrrrrr.

Å Susjos, tänk om det gick att köpa riktig österrikisk glühwein spetsad med 98-procentig Strohrum på Systemet. Det vore väl nå't i den kylan;-)

Ditte sa...

Vad roligt att få vara med när nya liv ser världens ljus!
Och en hel del föstås att administrera....
Kallt är det förvisso, men eftersom jag nu valt att vara hemma nu ett tag, ja, alltså några veckor, så njuter jag av vintern och går ut i lite lagom doser. Mitt ansikte är så solskadat och behandlat att kyla inte är en vän och inte solen heller. Lite knepigt men jag tar det för vad det är...
Och det finns ju mössor som täcker mina kinder. Och halsdukar...
Hoppas du har en njutbar kväll hemma.

House and Garden by Bia sa...

mysigt !!...jag går inte ut frivilligt just nu...här är det omkring 20 grader -....såg att det skulle bli mildare...det tackar vi för !
Ha det gott nu och sörpla på ditt vin ;))
Kramis bia

Susanne sa...

Trist att du missade gårdagens vackra väder, men det kommer flera

Ama de casa sa...

Vilket fantastiskt jobb du har. Tänk att få uppleva livets mirakel så ofta som du gör. Underbart!

Skönt att ha en myspyskväll :-)

znogge sa...

Vilken behaglig kväll att se fram emot men det har du gjort förtjänt av!

Susanne ❤️ sa...

Du är en fantastisk person med så mycket energi, Dom som har med dig när dom föder barn måste jag säga GRATTIS till för du sprudlar konstant !!!
Stor kram till dig finaste!!!
Sanna