tisdag 5 januari 2016

Första natten gjord

Bild från Järvsöbackens hemsida på facebook...vi hoppas på sånt här fint väder när vi i år igen snart ska åka dit ,8 tjejer från jobbet!

Så här mysigt hade jag och vår gamla dam Maja i sängen när jag vaknade  i eftermiddags efter bara 5 timmars sömn tyvärr. En natt som jag hade att göra, men det var överkomligt.
Fått svar från kommunen angående matförgiftningen, och det visar sig att 36 personer har blivit sjuka under mellandagarna på den restaurangen och har anmält detta, jag tror mitt inlägg i "Sollentunatipset" hjälpte till där. Bra, för nu kollas ju köket upp, och möjligen skulle en smittskyddsläkare höra av sig till mig.
Nu "back to work"!

8 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Så bra, inte att 36 personer insjuknat utan att köket kollas upp menar jag såklart, vilket du förstod, he he... :)

Kram på dig ♥

BP sa...

Bilden från Järvsöbacken är underbar - ett vykort och toppen reklam. Maja ser så klok ut och är världens finaste fotomodell. Men jag skulle inte vilja ha en katt i sängen om jag får säga så;-)

Herregud 36 personer som drabbats av magsjuka - det är ju helt otroligt! Under en och samma helg dessutom. Oooooops! Sååååå himla bra att du gjorde ett inlägg och väckte alla till liv som annars kanske inte hade velat/orkat/vågat anmäla en sådan "känd" restaurant. Bra gjort Susjos. Är stolt över dig:-)

Ja, du vet ju vad jag tycker på Texas Longhorn vs. Ashiburgare, men ändå. Hoppas du rapporterar mera om utgången/telefonsamtalet.

Önskar dig en till "överkomlig" natt i kylan, för 10 minusgrader är ingenting som gör varken dig eller mig glad vet jag;-)

znogge sa...

På ett sätt är det bra att flera blivit dåliga för det blir liksom lättare att argumentera då.

Kram

Ditte sa...

Bilden från Järvsö lockar mina skidåkarönskningar.Jätteroligt att ta en tur med dina kollegor och säkert blir det några åk också innan "after skin" börjar.
Toppen att restaurangen kollas upp. Verkar behövligt och jag grunnnar fortfarand epå om ni åt kyckling.....
Jga har blivit matförgiftad tre gånger i mitt liv och ena gången var det av kyckling och jag hade mängder av "campylobakter". Var dessutom sjuk i 10 dagar.
Önskar också att ni kan få någon kompensation, men kanske inte i matväg på den restaurangen.
Bra med "Sollentunatipset".

JaanaM. sa...

Toppen att kommunen hörde av sig...
Även du börjat(?) jobba i år....

Ama de casa sa...

Åh vad härligt! Randiga backar är bäst :-)

Vad fin hon är, Maja :-)

Det var inte lite människor som blev drabbade... Fy tusan. :-( Bra att det kollas upp! Kan ni inte få nån sorts ersättning för sveda och värk?

Ami sa...

Oj, så det var alltså matförgiftning! Men vad bra att restaurangen ska kollas upp.

Och så mysigt att vakna upp tillsammans med Maja :)
Ha en fin dag

Susanne sa...

Härlig bild från Järvsö, suger lite i min skidåkartarm.
Sv: Vi var på ett ställe som heter Wiströms i Gamla Stan, helt OK, men med det var himla kallt.