söndag 31 januari 2016

Jersey Boys och skyltsöndag

Börjar skyltsöndagen med att visa delar av vår frukost i Puerto Rico

Kunde inte låta bli att lägga in denna från nätet...

...liksom denna ( och kul är att jag bott i Hofors!)Vi tackar  BP för denna härliga utmaning!

Idag var det dags för "Jersey Boys" på Chinateatern med en väninna, vi började med ett glas vin på Berns

"Jersey Boys" var helt fantastisk bra...om man gillar "Four Seasons" musik från 60 och -70 talet

Oj, va de kunde sjunga...

...och Bruno Mitsogiannis kan man inte låta bli att bli kär i, han sjunger som en gud och är så söt!

Mat måste man ha, så vi hamnade på Kungshallen och Grekiska kolgrillen på vägen hem..


Här ett underbart medley från Jersey Boys på "Allsång på Skansen", titta och njut!

Vilken helg! Jag är helt slut! Bokcirkelträff i fredagskväll efter att jag vakat av. Igår träffade vi ju sonens "blivande svärföräldrar" söder om stan, de var såklart trevliga så det blev en väldigt trevlig kväll.  Så idag in till stan för date med en väninna och musikal på Chinateatern! Puh, jag som skulle göra färdigt vårens jympapass i helgen- nu får motionärerna dras med höstens pass några veckor till!

10 kommentarer:

Ditte sa...

Här går det undan i rask takt! Undrar om du värmen upp inför ESC.
Jersey Boys har jag inte sett på China men jag såg dem på Allsången och nu i din video och musiken gillar jag. Jag var ju med på den tiden det begav sig...Och roligt hade jag.
Trevligt med Berns också! Kan tipsa om deras asiatisk buffé...Riktigt bra. Jag deras asiatiska mat överlag tycker jag är bra.
Skönt att besöket söder om stan blev lyckat och att det blev en trevlig kväll.
I skyltväg stannade ögonen till extra på "Förlossning max 30 minuter". Är det ett led i KS effektivitetskampanj? Man kan undra. Tur det inte är aktuellt med barn.
Först skylten känner jag igen, mest mjölken, och den sista kanske det ligger mycket i det sättet att tänka.
Vad gäller dina gympadeltagare så går det säkert utmärkt med höstens program så länge du är där.
Önskar dig en bra vecka.

BP sa...

Hahaha! Att du ändå hann med att skylta Susjos. Du är bara sååå bäst!

Gillar din frukost minus 50% av den - Weetabix, som bara växer i munnen på mig. Ja, jag vet att det är nyttigt mat;-)

Tvåan får mig at skratta högt. Tänk om dina mödrar skulle "leverera" inom 30 minuter varje natt. Det vore väl nå't:-))))))

Trean - ett simpelt tips som genererar säkert många kunder till begravningsbyrån. Love it:-)

Som du förstår säger mig Jersey Boys precis ingenting, men Four Seasons ringer en klocka liksom Kungshallen;-)

Å du, panschisarna lär nog inte misstycka. De lär troligen inte ens märka skillnaden;-)

1 000 tack för toppen skyltning och länken:-)

Comsi comsa sa...


Du är ju rent otrolig människa, men kul att det rörs på sig...:)

Nu skriver jag godnatt för jag ser inge vad jag skriver.... zZzzzZzzz

Kram ❤

znogge sa...

Vilken trevlig helg du har haft! Full rulle hela tiden och bara roliga saker, det gillas :D

Ama de casa sa...

Haha! Det gäller att vara snabb i vändningarna inne på förlossningen där :-)

Vilken härlig musik! Måste ha varit toppen att se live :-)

Geddfish ♥ sa...

Ohhh, jag som många gånger är ruschig, här låg jag i lä, även i helgen.
Jag hade en stillsam fest, kan man säga, medans din var sångrik och bubblig!
Och underbara skyltar. Fast, den andra av mina fyra, födde jag nog inom 30 minuter, hihi, den förste tog 1,5 dygn.
Ha det bäst ♥

Ama de casa sa...

sv: Ja, jag tänkte också på schlagern och After Dark när jag skrev inlägget. Jag är också skadad, och SNAAAAART drar det igång igen! :-D

Ami sa...

Vilken jättetrevlig helg du har haft!

Haha! Men att föda på 30 minuter hör kanske inte till vanligheterna :)

Kolonilotta sa...

Weetabix är inget för mig heller.
Men skylten på isskrapan var ju underbar! :)
Och p-skylten.. hahaha... såååå bra! :)
Den klarade jag - 15 minuter med min yngsta.

En riktigt härlig kväll ni fick.
Jag har varit jätte dålig på att komma ut på sånt där senaste året.
Nu måste det bli skärpning!!!
Kram goa Susjos!

Anonym sa...

Vilken helg. Kul och intensiv. Vi har också funderat på att se Jersey boys. Är det nåt du kan rekommendera alltså? I slutet på februari ska vi först se ÄGD och det ska bli riktigt kul. När man jobbar som man gör så är det inte helt enkelt att få det att gå ihop fast jag har ju provat mån-fre jobb och det passar mig inte alls... så jag kör vidare för fortsätter pussla. Underbara bilder som vanligt. Kram och må så gott!!