söndag 10 januari 2016

Skyltsöndag!

Bild från nätet, aktuell då man pratar om att återinföra allmän värnplikt!

Hehe...

Till sist lite skyltar från ett foto som är taget i New York 2002,eller var det 2003? Det syns ju vart vi är på väg!
En lugn natt på jobbet, så glad att en pappa lydde min order i telefon och ringde efter ambulans då hans fru tyckte de tryckte på, på bara 20 minuter var de på plats hos oss i morse, och hon hann föda  på sjukhuset istället för hemma!
Här hemma så har min man fortfarande ont i magen, men kräks inte längre...
Jag är skönt nog ledig i natt och har roat mej med att köpa hem musik till mitt nya jympapass. Sen ville jag se "Så ska det låta", för där var killarna i musikalen "Jersey Boys" med, och de sjunger ju så bra! Ska se musikalen senare i januari på Chinateatern! Nu..sängen...

14 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så underbart att se att du och även maken (trots att han fortfarande ar ont) verkar på bättringsvägen:-))))))

Den första bilden skrattade jag gott åt kan jag säga, speciellt med tanke på att någon svensk politiker minsann uttalat sig idag om att värnplikten ska bli mera jämnlik. Hahaha!

Toaletterna i Skottland måste ju vara ett rent helvete att besöka. Men man kan kanske "lyssna" efter säckpipan - om man är kvinna alltså. Då kan man ju lätt undvika "herrarnas".

Å vad gäller sista bilden kan jag bara säga att du och maken liksom aldrig verkar åldra. Hur f*n gör ni??? Tips tas tacksamt emot ;-)

1 000 tack för att du skyltar. Vad skulle jag göra utan dig;-)

PS. Å du - grattis till en lyckad förlossning till tack vare ditt råd. Är stolt över dig! DS.

Geddfish ♥ sa...

Härliga skyltar och du har en plats i mitt hjärta, då du är barnmorska, och vet hur mina fyra födslar "gått till", kan man väl säga.
Ni barnmorskor, gör ett fantastiskt arbete! Eloge!

Kolonilotta sa...

Skönt att höra att maken har slutat "hulka". Och jag håller med BP. Du ser ju för sjutton exakt likadan ut! :)
Älskade toaskylten! :)
Den översta kunde jag tyvärr inte läsa här i sängen på mobilen utan mina glasögon. Får titta in igen imorgon.
Kram hjärtat och ha ett riktigt skönt ledigt dygn.

Susanne sa...

Första bilden är sån himla bra.
Håller med BP, du åldras inte ett dugg. Hur gör du?
Kram

Ama de casa sa...

Vad skönt att han har hittat bättringsvägen i alla fall :-)

Härliga skyltar!

Vad skönt att dom lydde ditt råd också :-)

Ami sa...

Skönt att mannen känner sig något bättre! Men det verkar långdraget det där :(
Ha en bra dag

Ditte sa...

Tack för dina skyltar. Den första extra passande efter vår utrikesministers tankar. Kanske skulle hon se skylten...
Det skulle kunna se ut så här på skotska toaletter men kiltarna är ju bara på till fest...Tur det!
Fin bid på er upp i Empire State. Jag bodde där bredvid under nästan ett år 1978-79 så det är lite av forna hemkvarter.
Skönt att maken är piggare och hoppas du slipper bli åtgången.
Vilken lycka och lättnad för detta par att hinna i tid för förlossningen. Bra råd är guld värda.

House and Garden by Bia sa...

Jaa dessa roliga skyltar ;))....och magsjuka är inte roligt...fy fabian !!
Hoppas du får en bra dag !!
Kram bia

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, det var några roliga skyltar och den sista var såklart finast, blink, blink...

Kram!

Mias Mix sa...

Den första bilden är ju så bra!! Precis så skulle det bli :)
Håller tummarna att du inte drabbas av någon ny magsjuka. Jobbigt när det går runt i hela familjen.
Vilken tur att de åkte in så snabbt, föda hemma vill man helst inte. En bekant började skrämma upp min gravida dotter om födsel i bil/hemma,a hur man ska agera etc. Jag sa åt henne att inte lyssna. Blir det på det viset så löser det sig då, inget att oroa sig över i förväg.
Grabbarna sjöng jättebra igår :) Kram

Fru Venus sa...

Du kommer att ÄLSKA Jersey Boys :-) Jag är kär. Visserligen tantkär men i alla fall ;-)

znogge sa...

Härliga skyltar och jag undrar hur dagens ungdomar skulle klara en allmän värnplikt? Förmodligen skulle det bli en chock för många...

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar :)
Det spelar nog ingen roll vilken toa du går på i Skottland ;)
Härligt med NYC :) längtar tillbaka !!!
Skönt att ni är på bättringsvägen !!!
Stor Kram
Sanna

Anni sa...

Åh, tänk om vi skulla gått samtidigt på Jersey Boys! Jag går med Anne-Lie när hon kommer till stan i början av februari!