torsdag 7 januari 2016

Hej mitt vinterland,nu är jag här...

Ledig torsdag och kylan har bitit sig fast, och mer än -9 grader har det absolut varit idag, närmare -14 faktiskt. Jag var tvungen att gå ut och skrapa fram min lilla bil och åka och handla idag. Visst är det vackert ute..om det inte var så hiskeligt kallt bara!  Var tvungen att gå ut en gång till idag, dags att köra mitt IW-pass på F&S ikväll, och jösses vad många det är som köar in på F&S dessa dagar, är det månne nyårslöftena som ska uppfyllas? Skönt var det i alla fall med lite träning! Resten av dagen har spenderats framför Spotify  lyssnandes på nya låtar till både jympan och IW, hur jag nu ska hinna med att göra två nya vårpass,som borde ha gjorts under julledigheten??!

11 kommentarer:

Ami sa...

Nja, vackert vet jag inte! Men får man sitta inne och tända ljus blir det desto mysigare :)
Ha det så bra!

BP sa...

Här har det också varit 14 minusgrader. Å precis som du var jag tvungen att lämna idet. Maken skottade fram bilen och kunde skrattande konstatera att det var ingen is på rutorna... tills vi satte oss i bilen och den isade igen från insidan. Ooooops. Men du - våren är på G. Nu är det bara 6,9 minusgrader ute. Hoppas att SMHIs prognos slår in - nollgradigt under helgen lovas:-))))))

Å du verkar ha kommit över magsjukan som tur är:-)

TantGlad sa...

Vacker är vintern på bild med sina kyliga blå/vita nyanser. Har man ögat för skönhet, så ser man ju det vackra i det hela.
Vi hade -22 igår. Idag har vi -20 och vintern är inte min vän. Kallt å jävligt.
Men tur man har värme, och tak över huvve.

Kram till dig.

Susanne sa...

Så himla vackert så att man bara måste trotsa kylan.
Tränade ett nytt pass AMP på SATS igår och det var pyttelite folk, det trodde jag aldrig. Blir nog värre nästa vecka med alla Nyårslöften.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jodå, vackert att beskåda inifrån.
Idag betydligt mildare och snöat.
Ha det gott, kram ♥

Ama de casa sa...

Snön är fin - att se på bild i alla fall :-)

Hoppas du får ihop dina pass! Fast det är jag helt övertygad om att du kommer att greja - duktiga du!
:-)

Comsi comsa sa...



Du hinner nog att få i hop dina pass din järnlady... :)))

Kram ♥

Ama de casa sa...

sv: Nej, nej. Så här års brukar badtemperaturen ligga på 14 - 15 grader. Det har den i alla fall gjort tidigare år, då när vi har nyårsbadat. Nu har jag varken badat eller kollat temperaturen... :-)

Susanne ❤️ sa...

Snön gör det ljusare och vackrare ute , men ärligt så föredrar jag ALLTID värmen ;) sååå frusen är jag !!
Hittade du några bra låtar ?? vad är ett IW pass ???
Kram till dig finaste och hoppas att du får en mysig fredag
Sanna

House and Garden by Bia sa...

Här har man legat på latsidan ;(...har varit för mycket helger, ja, jag skyller på dom, haha...men lite yoga har jag iaf kört ;)
Vädret är vintrigt och kallt, men mildare väder är på G.
Ha en fin helg nu!!
Kram bia

Ditte sa...

Snö och kyla är det och det har ju varit vackra dagar. Snön gör det ljusare och nu är det i alla fall färre minus, hos oss nu -5.
Men inte kul att vare sig skotta fram bilen eller skrapa rutor.
Här hemma har jag tagit in våren i form av krispiga tulpaner och det känns bra.
Hoppas du hittar bra musik till dina, men sådant tar ju tid.
Aretha franklin gillar jag, hon var ju populär på det glada 60 talet....