lördag 5 september 2020

Födelsedagsfirande





 Godmorgon säger Molly som legat vid fotänden tillsammans med mig i gästrummet i natt. Maken jobbar i helgen, och ville sova ostört när han skulle upp så tidigt i morse.
 Jag har sovit hela natten, men Molly var visst uppe kl 05 med husse och busade och fick mat, men somnade om med mig igen!
Hon har inte koll riktigt ännu att det är ett glasbord på balkongen, dunkar i huvudet ...
 Idag var vi bjudna till Kungsholmen där äldsta sonen med flickvän bor.
 Lite firande av just äldsta sonen som i morgon fyller 30 år, herregud vad åren går fort, jag som inte känner mej äldre än typ 40!

Fina fina M, stort Grattis lite i förväg!


 Vi fick champagne och tapas.
 De har fått så mysigt i sin lilla lägenhet..
 Sen var det dags för middag på Capri Due, en italiensk restaurang på gångavstånd från deras lägenhet. Jag åt

 En sån trevlig kväll med god mat och mysigt sällskap!
 Tiramisun beställde inte jag in, men smakade av den, och den var helt fantastisk god!
Hela gänget samlat!

Orsakullan undrar idag:
  1. Hösten kommer med svamp och frukt. Äter du mer av naturens goda så här års?   Äter mycket frukt året runt. Nu när det finns kantareller i affärerna så köper jag gärna lite till mej .

11 kommentarer:

BP sa...

Så husse får mata Molly, varken han vill eller inte. Å separata sovrum på det - hahaha:-) Sorry, att jag skrattar nu:-)))))) Ett himla snyggt täcke förresten:-)

Du/ni har verkligen två fina grabbar och 30-åringen ser väldigt nöjd ut. Stort GRATTIS till honom. Hoppas han är lika ung i sinnet som du om sisådär 30 år;-)

Maten - yummie, yummie! Helt i min smak. Tiramisú är en av få sötsaker jag verkligen gillar. Dregel, dregel:-)

PS. Har så otroligt svårt för att se vem av sönerna somliknar dig respektive din man, men från och med M:s 30-årsdag har jag bestämt mig att det är M som liknar dig mest;-) DS.

Anonym sa...

Hon är bara såå ljuvligt söt, lilla Molly!
Grattis till M ... och visst ser man likheter där mellan mor och son.
Härligt firande med god mat och dryck!
Önskar dig en fin söndag!
Kram

Anki sa...

Hm ... anonym? Hur kunde det bli så tokigt? Slarvigt av mig :)

Äventyret framtiden sa...

Grattis till 30-åringen, till Molly och till en härlig fin familj!
Det är ofattbart att barnen blir lika gamla som föräldrarna, de kommer ikapp i alla fall. Så gott allt ser ut, både tapas och restaurangmaten. Tiramisu är gott men äts sällan här, orsak : för att det är för gott! :)
Molly ser väldigt hemtam ut redan.
Ha en skön söndag!
Kram

Ama de casa sa...

Söta Molly! Vad kul att ni har blivit så tajta allaredan :-)

Stort GRATTIS till sonen idag! Vilket härligt firande ni hade också :-)

Ha en finfin söndag!

Klimakteriehäxan sa...

Gullig katt, snygg son, kanonmiddag!

znogge sa...

Så fin hon är lilla Molly <3

Vilken härlig lördagskväll det blev och så god maten lät. Min favoritefterrätt är Tiramisu men det är sällan man får en bra i Sverige tycker jag. Ja, tänk vad åren! Yngsta fröken fyller 29 om några veckor...

Kram

Geddfish ♥ sa...

Söta fina goa Molly! Katter är så härliga med sina mjuka rörelser och de kurar ihop sig så gott. Purr purr mjau!

Vilket fint kalas och fina familjen allihop.
Man ser vad åren går, genom att titta på barn och barnbarn.
Skyltsöndagskram!

Ditte sa...

Molly verkar redan känns sig hemma. Härligt. Mysigt att hon gick upp med maken för lite bus och mat. Sånt tar på krafterna så att sova en stund till blev ju bra.
Härliga bilder på henne. Kanske får du sätta ett papper under bordet så att Molly inte slår i huvudet. Å andra sidan lär hon sig snart. Bara hon inte gör sig illa.

Stort grattis till sonen på 30-årsdagen. Och till er, föräldrarna.
Trevligt att börja firandet hemma hos dem på Kungsholmen med tapas och bubbel och sedan gå vidare för att äta. Capri Due har vi besökt men för länge sedan. Maten så väldigt god ut.

Önskar dig en fortsatt fin söndag.
Kram

Susanne sa...

Härligt med födelsedagsfirande. Vilken fin familj <3
Jag pratade med min äldsta idag som fyller 29 på tisdag men som vanligt, så vill han inte firas... Eller det är vad han säger för jag svarar bara att "det struntar jag i :)" Sonens sambo fyller några dagar efter så då kan vi fira henne samtidigt. Har redan kommit på present trots att han inte önskar sig något. Tänkte att en Kärcher fönstertvätt kan komma väl till pass eftersom dom lånat våran och efter det har den inte kommit tillbaka. Varpå våra fönster är så skitiga så man knappt kan se dagens väder :) :)
Ha en toppenbra vecka! Kram

Paula sa...

Fina familjen, ni verkar så harmoniska och välmående tillsammans. Fortsätt med det!