söndag 20 september 2020

Skyltsöndag

BP:s härliga skyltsöndag igen, och det blir lite kattrelaterat....
Grattiskorten börjar redan trilla in, tack så mycket ICA  Flygfyren i Norrtälje och ICA Maxi Häggvik!
Så kan det vara ja!
I morse var Molly nyfiken vad som hände där ute ...
Hon är också nyfiken på tvättmaskinen och försökte förtvivlat att hoppa in där medans den gick.

 ...och såklart vill hon ligga framför Ipaden så jag inte kunde se på tv4play ikväll, hehe!


Orsakullan undrar idag : 

  1. Utanför mitt sovrumsfönster ser du?
Då måste jag ju gå och ta en bild ....



Blev ju ganska bra fast det är mörkt ute!

Andra natten på jobbet blev också hektisk, jösses så många som ska föda just nu! Jag satt i telefonen och försökte göra det bästa utav situationen. Tacksamt ledig nu från nattjobbet, men istället utbildning på dagtid och ny säsong av teamträning på schemat!

13 kommentarer:

BP sa...

Alltså den kattungen är bedårande. Ta detta som en stor komplimang, då jag inte är en kattälskare som du vet. Åsså stor Molly har blivit. Bilden där hon sitter framför tvättmaskinen är en höjdare. Vänta bara, endera dag lär du hitta henne i trumman... om du skulle glömma stänga luckan alltså.
Den första skylten, ja sanningen i den har jag förstått av flera bloggare som har katt:-)
ICA har som vanligt framförhållning. De har järnkoll på din födelsedagsmånad/-dag. Med lite tur får du en gratis tårta. Visserligen en (äcklig) prinsesstårta men ändå. Det fick jag när jag nollade. Din nya iPhone tar verkligen fantastiskt bra nattbilder. Där ligger jag i lä.

Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken;-)

PS. Jag har också fått slänga två inlägg och fick börja om med Nya eländiga Blogger. Tror att man tar bort en bild genom att klicka på den och sedan trycka på "Delete". DS

Paula sa...

Som kattägare kan jag bara fnissa och hålla med. Och punkt nummer tre är väldigt typisk för pörtet. Det ligger alltid en eller två katter i sängen när jag tänkt bädda...Jag sover också utan huvudkudde, antingen är det hunden eller katten som valt den som sovmadrass...
Jag har då aldrig fått några grattiskort från affärer, hur bär du dig åt?
Kram från pörtet

Tove Olberg sa...

Kattälskligt fint skyltat! Utanför fönstret bilden blev bra!
Ha en fin dag, du gå väl av natthelgen nu?
Kram

Znogge sa...

Klart att en liten kattunge är nyfiken för det finns ju hur mycket som helst att upptäcka :D Underbara bilder på Molly <3

Kram och ha en bra start på den nya veckan!

tanthuset.blogg.se sa...

Herregud så söt hon är, lilla Molly <3 och den första bilden skriver jag under på, så sant....fniss.... :D
Helt underbara bilder på den lilla <3
Ha det så gott nu, försök att vila upp dig mellan varven om det går men det verkar jobbigt... :( Kram!

Äventyret framtiden sa...

Kattmänniskor är lyckliga människor. Allt om katt stämmer så bra i dina skyltningar. Känner så väl igen mig. Vem bryr sig om att bädda sängen om en liten pälskling inte vill stiga upp osv.
Ljuvlig bild av Molly framför "tv-tvättmaskinen".
Bra skyltat som vanligt!
Är det jul och nyårsbarnen som kommer nu?

Kram!

Hanneles bokparadis sa...

vi får passa sonens katt ibland när de fjällvandrar eller åker skidor, en klok katt som hittar även i vår trädgård
(det är ganska lätt att ta bort bilder man inte vill ha; jag markerar och använder delete-knappen i tangentbordet).

Geddfish ♥ sa...

Lilla Molly är gudomlig och skyltarna exakt som det berör en katt, fniss. Man bor ju hos katten och är kattens tjänare.
Kul skyltar överlag!
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Katter är verkligen dom som bestämmer i ett hem och gör precis som dom vill - underbara djur! :-)

Så himla fin hon är, Molly. Mycket mysigare att titta på än på TV4-play om du frågar mig.

Dom här utbildningarna och teamträningarna är väldigt många tycker jag. Jobbigt när du behöver hämta igen sömn!

Ha en fin start på veckan.

Anki sa...

Haha ... precis så är det när man har katt! Man tassar på tå för dem, bäddar inte, dammsuger inte och byter inte tv-program!
Härliga bilder på allra finaste Molly!
Trevligt med Grattis- hälsningar från affärerna!
Ha en fin dag!
Kram

Ditte sa...

Man kan inte bli annat än glad när man ser Molly. Nyfiken och vill vara med där det händer något. Men så stor hon blivit! Skrattade gott åt första skylten med hur det kan vara när katten styr.

Kul med alla grattiskort som dimper ner. Du får ta en vända och samla in presenterna/varorna.
Härlig bild från ditt sovrumsfönster.

Önskar dig nu några lite lugnare dagar. Men jobb har du förvisso.
Kram

Susanne sa...

Jag är inte heller en kattmänniska pga allergi men Molly är blad det sötaste.

dianasdrömmar sa...

Men så söt kram