fredag 4 september 2020

Välkommen Molly och fem en fredag

 Så var dagen äntligen här när vi skulle få hämta hem lilla Molly (tack för namntipset BP!) Här ligger hon och sover hemma hos sig, och vet inte vad som väntar. Bara nån timme innan har två av syskonen åkt iväg till sitt nya hem.
 En av brorsorna får bo kvar hemma.
 Japp, det blir mycket Molly-bilder idag.

 Nyfiken och trygg, en imponerande liten katt-tjej.


 Huxflux blir hon trött och lägger sig spinnande bredvid mej i soffan.
 Hm, undrar om jag får blogga ifred?
...men så somnar hon igen! Vilken ljuvlig liten varelse!

Elisamatildas fem en fredag idag:

Vad är det längsta du åkt med bil?

I ett sträck det vet jag inte, men vår roadtrip i Kalifornien: San Francisco- San Diego var en lång underbar bilresa med många avstickare på vägen!

Vad är det längsta du har sprungit?

I många år sprang jag både Tjejmilen och Midnattsloppet, men längre än en mil blev det aldrig. Nu pallar jag bara 5 km i lugn takt...

Hur lång tid tar det att göra dig i ordning på morgonen?

Jag brukar ju inte behöva gå upp och göra mej i ordning på morgonen, men skulle det behövas, som t.ex på utbildningsdagar så vill jag sminka mej och dricka en kopp kaffe innan jag går. Så nog vill jag gå upp en timme innan jag ska åka, så hinner jag vakna!

Hur länge väntar du på någon innan du undrar var den är?

Det är nog den akademiska kvarten som gäller, sen  börjar jag undra.

Hur långt skulle du gå för att få som du vill?

Nja, säger som Elisamatilda, det beror ju på vad det handlar om. Jag har har kämpat hårt för att få hit lilla Molly, hihi. Min man ville ju inte ha en ny katt efter Maja, men med lite tålamod och övertalning  ....och när jag också var med vid hennes födelse i juni så...


Orsakullan undrar idag : 
  1. Vissa åker båt och andra inte, hur är det med dig? Åker du båt?  Jag gillar att åka båt, men det blir tyvärr inte så ofta.





14 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så du döpte henne till Molly efter mitt förslag:-) Det gör mig riktigt glad ska du veta. För hon är just det en Molly. Att det blev just henne som du tog hem var ju självklart egentligen. Hon behövde ju lite extra hjälp under förlossningen, och då har man ju ett speciellt band/förhållande till den lilla varelsen. Hon är verkligen bedårande.
Skrattade gott åt ditt svar till fråga 5. Redan innan jag läste svaret så tänkte jag - ja, Susjos vann ju "kampen om Molly", åsså skrev du det själv - hahaha:-)
Molly kunde inte ha hittat ett bättre hem. Undrar om din man tycker samma sak;-)

Anki sa...

Grattis till nya familjemedlemmen! Hon ser ljuvlig ut - och namnet passar henne perfekt!
Ha en fin lördag!
Kram

Ama de casa sa...

Men så mysigt och sååå fina bilder! Tycker faktiskt att BP borde få bli gudmor till Molly, hon har ju döpt henne :-D

Haha! Sista svaret är på min linje - använd list för att få som du vill! Att peppra din man med söta Mollybilder gav helt klart resultat :-D

Äventyret framtiden sa...

Underbara ljuvliga lilla Molly! Grattis till den lilla sötnosen!
Nu har ni händerna fulla för många många år framöver, förhoppningsvis.
Molly är ett toppennamn, hon ser ut som en Molly!
Lycka till med nytillskottet!
Ha en fin Molly-lördag!
Kram

Znogge sa...

Hon är verkligen alldeles ljuvlig lilla Molly. När vi hade vår Molly fick hon sedan sällskap av en Mini! Kan tänka mig att det känns bra att ha en fyrbent vän i familjen igen <3

Kram och god lördag!

Geddfish ♥ sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen Molly!
"Engelsk smeknamns form av Mary, ursprungligen Mally.
Molly är även kärlekens namn."
Jag hade en gång en arbetskompis som hette Molly. Min dotters dvärgpudel heter också Molly.
Räkna med att Molly kommer vara med på laptopen. En katt är alltid i centrum!
Trevlig kattlördag, kram!

Mrs Calloway sa...

så fin katt! duktigt att springa både Tjejmilen och Midnattsloppet. om en ska räkna med kaffedrickningen på morgonen så tar det lång tid. att bara göra sig klar tar inte lång tid. 10 min, kanske! jag blir ganska irriterad av att vänta på folk. i regel är det samma människor en väntar på. nonchalant!

Guldkryckan sa...

Så hemskans härligt med en ny fyrbent livskamrat...grattis.
Molly har fått en fin matte, detta blir bra.

De är så härligt nyfikna när de kommer till ett nytt hem, fast de sista två vi som fick samtidigt gömde sig under byrån i två dagar pga vår äldsta snälla katt som höll koll på dem. ;)

Ha det bäst nu och hälsa Molly så gott.

Ditte sa...

Så fina bilder! Och så söt Molly är. Bedårande. Jag vet ju att du längtat och nu är hon här. Och du var ju med redan när hon föddes. Tror det här blir jättebra.
Så alert, intresserad och nyfiken Molly är- Hon känner sig nog redan hemma.
Önskar er all lycka.
Kram

Paula sa...

Grattis till nya familjemedlemmen! Ni kommer att få ett bus-bra liv tillsammans! Och nog tror jag maken också smälter...eller i allafall tolererar...
Söt som socker är hon och härligt att hon är så framåt. En väninna skaffade katt nyligen, o inte en utan två syskon. Första dygnet låg de under hennes säng och tryckte,...men nu är det nog full fart.
Ja visst var Carmel och Monterey underbara platser, härligast tyckte jag kusten norröver var, i Oregon och norra Kalifornien, där var det mäktiga landskap och ganska öde. San Diego kom vi inte till, vi valde att svänga av från Los Angeles till Las Vegas.
Kram från pörtet

Klimakteriehäxan sa...

Jag vill också ha en Molly!!!!! En av mitt livs mest minnesvärda bilresor gick också norrut i Kalifornien från San Francisco. Men vi åkta inte jättelångt.

tanthuset.blogg.se sa...

Grattis till den nya, härliga familjemedlemmen, vilken underbar lite tjej ni fått <3
Kram och nospussar i massor från oss i norr!

LillaSyster sa...

Underbara lilla kattfröken =) Finns väl inget mysigare än en katt som kryper intill och spinner för en. Njut av kattunge livet.

byblixtra sa...

Så roligt med en ny liten familjemedlem! Jag hade gärna tagit hand om Mollys rödrandiga bror. :-)