söndag 13 september 2020

Skyltsöndag

Så var det söndag igen och BP:s härliga skyltsöndag. Börjar med lite från nätet. Ja eller nej...den ständiga frågan!
Som tur är så lider vi inte av grannens favorittofflor, hennes barnbarns fötter kan vi ibland höra.
Ja, vad ska man säga...haha!
...när man har fått nog! ?
Den här är väl underbar, haha!
Sören Olsson la ut denna på facebook...och ni känner väl igen texten från Lasse Åbergs låt Zvampen!
Reese Witherspoon la ut denna bild på instagram, och ja...en tung ryggsäck har vi framöver att bära på...denna vinter som snart kommer...
Idag har jag varit på F&S i ett par timmar och övat på mitt nya jympapass, gick väl skapligt, i morgon kväll är det premiär...hinner finslipa det lite under dagen...
Fick tips av en kollega på en god och enkel maträtt, så svängde förbi ICA Maxi och handlade...

Så en egentagen skylt, bilden togs i fredags i Vällingby.
Torskryggen med bacon och gräslök, här är resultatet, det smakade mycket gott!

 Kvällens Molly-bild. Just nu har hon somnat bredvid mej, så jag kan blogga!


Orsakullan undrar idag : 

  1. Söndag idag, brukar du gå på gudstjänst? Nej, jag är aldrig i kyrkan ,förutom när jag är i Falun, då tittar jag gärna in i Kristine kyrka och tänder två ljus.

11 kommentarer:

Tove Olberg sa...

Hoppla hoppla här blev jag inte sur :-)
Den där torskryggen ska gärna laga till!!
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Torsken ser jättegod ut, så tack för tipset....Härliga, roliga skyltar som vanligt hos dig :D
Extra tack för Molly-bilden ;)
Lycka till i morron med passet, det blir såååå bra!
Kram!

Ditte sa...

Du är fenomenal på att hitta roliga skyltar på nätet. Och jag fnittrar. Kan inte hitta en favorit utan alla har sitt.
Vällingbyskylten är ju talande för det var just så här när Vällingby växte fram.
Bra jobbat att du är klar med ditt gympapass. Vet ju av egen erfarenhet (nåja, länge sen) att det tar väldigt mycket tid att få allt att stämma. Lycka till.
Kul att torskryggen med detta recept blev bra, Det lät så också när jag såg ingredienserna.
Molly ser ut att ha ett vakande öga på dig...Så söt!
Kram och natti

Paula sa...

Jag skrattar högt, vilken tur man inte har grannar man kan störa så här på nattkvisten. Tofflorna är underbara, jag brukar säga att jag är ljudallergiker, har jättesvårt för störande ljud oavsett om det är skrikiga ungar eller tegelstenstofflor...Och bebisen, stackarn som liknar far sin!
Men Molly tar ju hem priset precis som vanligt. Går det bra när ni jobbar och är borta hemifrån? Minns min busiga katt som klängde i gardinerna när jag kom hem...
Kram

BP sa...

Det var en fullspäckad Skyltsöndag måste jag säga, dessutom med många skratt som jag tackar för:-) Ja, tack för receptet också och den läckra bilden. Men den bästa "skylten" är nog den med Molly. Jag menar du skyltar ju med att hon har hittat och "fångat" sin första mus, visserligen den datamus, men ändå. Åsså kollar du min Skyltsöndag och skyltar med den på ett hörn på datorn också:-)
Totalt 10 poäng av 10 möjliga skulle jag säga:-)

Tusen tack för din toppen skyltning och länken:-)

Anki sa...

Du hittar såå mycket roligt på nätet! Härliga skyltar allihop! Haha ... jag är visserligen svamptokig, men inte ens jag vill bo i en svamp - men jag minns låten :)
Tack för receptet - det ska jag spara!
Och vad säger man ... såå himla söt hon är din Molly!
Ha en fin måndag!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Gjorde ett försök att hitta en favorit bland alla dina härliga roliga skyltningar men gick bet. Eller inte alls förstås. Molly fanns ju där. Vällingbyskylten är också jättekul i mina ögon, lite skryta ska man över stadsdelsgränserna och att man ville bo i en svamp för att inte få kramp gillar jag också . Men jag gillar dem alla. Tack för dem och lycka till med träningsprogrammet; det kommer att gå bra! Heja!
Ha det finfint! <3

dianasdrömmar sa...

Mums lät gott ska provas kram

Ama de casa sa...

Haha! Du är så himla duktig på att hitta roligheter på nätet! Skrattade mig genom alla skojsigheter :-)
Både såg och lät väldigt gott det där! Fast lite svårt var det allt. "Blanda samman alla övriga ingredienser utom osten"... Sen skulle man ha förstekt baconen och löken? Undrar om den inte hade legat i byttan redan om det var jag som lagade... Haha! Ja, jag vet att man ska läsa hela instruktionen innan man gör nåt, men ändå :-D

Ha en braig start på veckan och lycka till med kvällens premiär!

Znogge sa...

Snyggt skyltat hos dig som vanligt och maten lät dessutom väldigt god. Den skulle jag kunna tänka mig att testa här hemma.

Kram och god måndag!

Susanne sa...

Hahaha Härliga skyltar, de där tofflorna har min granne Lennart 89 när han går i trappan,
Stort tack för middagstipset, så mycket gott ut.