tisdag 15 september 2020

Morgonbus med Molly


 Efter en turbulent start på jobbet  med flera hänvisningar så lugnade det ner sig på efternatten. Men det var väldigt skönt att lämna över telefonen på morgonen! Hemma möttes jag av en pigg busig Molly, som fortfarande gillar att leka med tårtsnöret från förra söndagens tårtkalas!
Vadå, fotograferar du mej?
Spännande med vatten som rinner.
Lite gos och mycket spinnande innan jag fick krypa ner i sängen i morse. 

Hon är inte mycket ensam vår Molly, maken är permitterad och är mycket hemma, perfekt för en liten kattfröken!


Orsakullan undrar idag : 

  1. När det är köer i trafiken brukar jag…ja, det inträffar väldigt ofta när jag har bilen till F&S i värsta rusningstrafiken. Jag ser till att vara ute i god tid, men ibland blir det lite i sista minuten, sitter då på nålar och undrar om jag ska hinna i tid till passets början, men jag brukar hinna!

11 kommentarer:

Znogge sa...

Tur i oturen att maken är hemma mycket nu i början. Molly är ju bara så söt <3
Min filosofi är också att vara ute i god tid men ibland hjälper inte det...

Kram

Ditte sa...

Efter att ha sett filmen förstår jag mer än väl varför man säger att "en katt har nio liv". Så roligt att se Molly i farten. Kan tänka mig att hon ofta har den uppe.
Skönt att det lugnade ner sig på jobbet fram på morgonkvisten. Men det är bra att du är så rutinerad och kunnig och vet vad som ska göras.
Bilderna på Molly är helt ljuvliga. Hon ser verkligen pigg ut. Så charmig!
Stor kram!

Äventyret framtiden sa...

Glädjestrålen Molly! Jag ser framemot dina inlägg ännu mera nu sen hon kom in i din familj. Hoppas att du fick sova ut ordentligt innan det blev dags för nästa pass.

Kram

BP sa...

Tänk såååå lite det behövs för att roa en liten kattunge! Ett enkelt snöre som verkar vara mer uppskattat än kattleksakerna.
När du äntligen fick kliva ned i sängen sov du säkert gott och missade precis ingenting. En grå och helt solfri dag idag.

Anki sa...

Alldeles, alldeles underbar!
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Snacka om energi! Sååå mycket bus - underbart! :-)

Rusningstrafik kan vi hamna i under juli/augusti när vi ska ut på "stora vägen", men det är en västanfläkt mot den som fanns runt Stockholm.

Ha en fin dag!

Ami sa...

Hon är ju så söt. Och skönt att hon slipper vara själv hemma långa stunder.
Kram

Susanne sa...

Den enda positiva med permitteringar är att Molly har sällskap hela tiden.

Guldkryckan sa...

Molly är så söt att man smälter ju, blir nästan sugen på att skaffa en ny katt som ersättare till Zenith här, får väl se hur det blir med det.

Tillönskar dig en fin fortsättning på veckan.

Tove Olberg sa...

Livfullt!
Kram

Paula sa...

Vet du, jag tycker redan att hon har vuxit! Attans vad fort det går, och vilken vackert kattfröken det blir av henne! Några av mina missar har gärna druckit vatten ur en droppande vattenkran i köket, ser himla kul ut. Maken må vara nummer ett men förstår att du ändå längtar lite extra mycket hem efter jobbpassen nu.
Tänk, nu är det bara två veckor kvar tills jag ska bli dubbelgammelfarmor/mormor.
Hur är det i Stockholm, får partnern följa med på förlossningen? Här i Falun har man åter infört förbud, o det gillas förstås inte!
Onsdagskram