tisdag 8 september 2020

Jobba med kort varsel

 Tog en promenad idag vid Brunnsviken och Hagaparken, trots min ömma fot.
 Nu börjar man se gula löv på marken, men det är fortfarande grönt och fint på många träd!
 Fick ett sms från jobbet om jag kunde tänka mej att jobba i natt i stället för på torsdag (alltså tis+ ons istället för ons+tors), gillar ju inte att ha pass på F&S MELLAN nattpassen, men eftersom bilen finns tillgänglig i morgon kväll när det är dags för IW, så funkar det att byta arbetspass. Så jag byter pass, och lite ersättning blir det ju när man med kort varsel ställer upp.
Ser ni, jag badade denna dag för ett antal år sedan, måste ha varit varmt i vattnet! Haha!

Orsakullan undrar idag :
  1. Skolfoton brukar tas så här i september och framåt, har du något skolfoto på dig själv? Klassfoton har jag absolut, och kanske fick man foton på sig själv i gymnasiet tror jag? 

4 kommentarer:

Ditte sa...

Bra att du inte ansträngde foten med att jogga.
Men visst är det skönt att ta sig ut en runda. Och att promenera ger ju också energi.
Fint att det fungerade för dig att byta pass och lägligt med ledig bil också.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram

PS Minns att jag för ett par år sedan badade ute i Sandhamn i mitten av september. Grupptryck!!!

BP sa...

Akta foten höll jag på att skriva;-)
Klart du hoppade in med kort varsel, speciellt om du får extra betald för mödan och det klaffar med bil och passet på F&S.
Så då önskar jag dig bara en dräglig natt nu.

Ama de casa sa...

Tufft att bada vid den här tiden på året i Sverige. Fast jag minns en gång när vi sov över en natt på Sandhamn när jag fyllde år, då badade jag minsann. Det var INTE varmt i vattnet :-D

Hoppas natten har varit lugn!

Tove Olberg sa...

Såg filmen nu, full rulle där, så härligt! Du har också fångat in lite höst hos dig.
Då har du nu jobbat klart bytesnatten. Hoppas den blev bra för dig.
September kan vara fin, för ett antal år sedan hade jag semester hela september, den var knall fin om än lite kylig på nätterna och jag badade så gott som varje dag
Ha god sömn, bra träning och nästa natt :-)
Kram