söndag 27 september 2020

Skyltsöndag

BP: härliga skyltsöndag börjar med lite från nätet.
Här ser ni min kollegas sko, visst är den snygg?! 
En av mina första idoler var Siw Malmqvist. Av henne fick jag faktiskt just en sån där sprattelgumma i trä, undrar vart den ligger nu, för jag har sparat den, nånstans!
Den kirurgen vill man inte träffa!
 
Låt Linus på linjen visa vad vi känner för år 2020...ack ja!
Eller kanske denna dekoration i julgranen? 

Nej, avslutar med härliga bilder från min promenad i ett varmt Solna. Här är Hagaparken.
Mer och mer löv på marken...
Men varmt och skönt ute idag.

Se där, hittade dagsfärska skyltar också!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Det här var ganska bra gjort av mig…våra två söner är jag stolt över, ja, dem var jag ju inte ensam med att göra, så här får maken också vara med på ett hörn, haha!

13 kommentarer:

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt! Siws låt min jag mycket väl och skivan finns nog någonstans här hemma. Klart att maken får hänga med där på ett hörn ;-)

Kram och god kväll!

Susanne sa...

Härligs höstbilder från Hagaparken.
Skorna var ju såå himla häftiga.

Geddfish ♥ sa...

Så snyggt och finurligt skyltat som du brukar. Fina höstbilder också från Hagaparken. Snygga skor.
Skoj att spela lite WF med dig igen!
Ha´re bäst, kram!

tanthuset.blogg.se sa...

Jisses vilka skyltar du visar :D :D
Kollegans skor är supersnygga och man kan inte ta fel på yrket minsann :)
Juldekorationen överväger jag att köpa faktiskt, inte för jag har en gran men den kan ju hänga nån annanstans....
Önskar dig nu en fin avslutning på veckan och en ännu bättre nästa vecka! Kram!

BP sa...

Hahaha! Vilka himla roliga skyltar! Skorna tar priset, så himla fräcka. Nästan så man vill bli barnmorska:-)
Juldekorationen är himla rolig, om än makaber. Vet att just den dekorationen redan nu är en storsäljare i USA.
Så Solna ska få en ny simhall. Det ska Täby också efter många om och men...
Japp, idag var det faktiskt 23 grader i solen och 20 i skuggan, och det den 27 september. Helt otroligt och inte mig emot alls om jag ska vara ärlig.

Tusen tack för en som alltid toppen Skyltsöndag här hos dig. Stort tack för länken:-)

Ditte sa...

Vilken härlig blandning av skyltar. "Dagny ko hit och spill..." Kul!
Och skorna? Kanske kunde "firman" stå för sådana till er.
Julgransprydnaden var hur festlig som helst. Och den är ju tidsenlig.
Och de naturliga skyltarna från Hagaparken tar jag förstås in. Med alla sinnen.
Kram

Ylva sa...

Linus på linjen påsen har jag köpt😅

Äventyret framtiden sa...

Linus på linjen är alltid populär hos mig. har dock inte köpt påsen men mitt i allt så ramlar jag över en.
Härlig blandning som vanligt här hos dig!
Ha det gott- kram!

Paula sa...

Hagaparken är en av få ställen i *Stockholm som jag tycker ser ut som när jag bodde där för över tjugo år sedan. Dessutom bor ju barnbarnet i Blåkulla så vi strosar ner där när jag är på besök, alltför sällan dock. Deras dotter väntas födas på tisdag, Paulina verkar gå över tiden, hon skulle fött idag. Hon ska till barnmorskan på tisdag och troligen bokar de då in igångsättning senare i veckan. Ja inget är som väntans tider.
Alltså nog kan man skratta åt eländet men den julprydnaden med maskerna skulle aldrig komma över min tröskel...
Desto läckrare skor, kan du låta bli att skaffa likadana?
Kram

Tove Olberg sa...

Häftigt och härligt skyltat här hs dig!
Kram

Ama de casa sa...

Vilken härlig promenad! Snyggt och roligt skyltat också, som alltid :-)
Downtown med Siwan var en av dom få skivor jag hade som barn. Minns inte vilken/vilka fler som var med på min :-)

Ha en fin start på veckan!

Nica sa...

Alltså åh, vilka fina skor! Vet du var hon har köpt dem någonstans?

Åke sa...

Ja vad bra att 2020 snart är slut... vi tar nya tag 2021. Johan det var ju stört kul. Ja Sprattelgumman i trä, upp till bevis ;)