måndag 13 augusti 2018

De vänsterhäntas dag och en stressfull bilkörning

I natt slutade ännu tre sommarvikarier och bjöd på gofika!

Alla verkar ha trivts hos oss, trots arbetsbördan!

Vill uppmärksamma den internationella vänsterhäntas dag idag den 13 augusti! Grattis till oss idag!

Idag var det dags för jympa igen, kunde ta bilen till Sollentuna, men en trafikolycka på vägen gjorde så det blev långa köer, så typiskt, svängde då av från motorvägen, men det var jag ju inte den enda som gjorde! Puh, sent ute var jag också, var tvungen att ringa till Friskis och berätta att jag var sen!
Jag klev in på jympagolvet någon minut över sex! Ännu fler motionärer än förra måndagen  stod och väntade på mej, säkert närmare 50 stycken, gissa om det blev en energirik timme!!!
I morgon väntar skärgården på oss!

6 kommentarer:

Ditte sa...

Då blev det lite tårta och firande i samband med vänsterhäntas dag. Bra så! Och visst är jag med och uppmärksammar dagen. lite sent kanske, men jag hann.
Ja, bilolyckor och köerrår en inte på. Men jag är säker på att din effektivitet som gympaledare inte alls påverkades av detta. Full fart! Och så roligt med så många på ditt pass. Klart det ger fin energi.
Låter fint med skärgården i morgon. Så blir det även för oss.
Kram!

BP sa...

När jag läste rubriken så tänkte jag osökt på Håkan Nessers senaste bok "De vänsterhäntas förening" som det görs reklam för i t-banan. Men det var ju fel! Så du är också vänsterhänt. Känner bara en till som är det, och det är min svåger.

Vilka fantastiska tårtor era vikarier har gjort! Klart de gillar att jobba hos er:-)

50 motionärer! Helt fantastiskt! Ja, semestern är ju över för de flesta - även pensionärerna. Dessutom var det ju 10 grader svalare idag så...

Steve sa...

Så du är vänsterhänt. En dag i skärgården låter som ett bra avbrott till stress och trafikkaos.
Du måste ha lyckats bra när du skapade ditt nya jympapass när du har sån tillströmning av motionärer.

Ama de casa sa...

Jag är impad över alla som är vänsterhänta - min vänsterhand är så gott som obrukbar, är extremt högerhänt :-)

Vilken tur ändå att du inte blev så väldigt försenad när du hade ett sånt stort gäng som väntade på dig.

Ha det toppenskönt ute i skärgården!

Ami sa...

Jag är också vänsterhänt. Helt omöjligt att skriva med höger :D
Så goda tårtor ni blev bjudna på!
Kram och ha det så trevligt i skärgården

znogge sa...

så härligt att era vikarier varit nöjda och att det blev lite gott för er. Det energitillskottet behövde ni säkert.

Kram och ha det så gott i skärgården!