fredag 17 augusti 2018

Taverna Brillo

Mera trevliga kort och tårta därtill på jobbet, detta kort från en av våra läkare som nu blivit mamma. En bra natt på jobbet, sovit gott under dagen, men redan igår kväll ställdes kvällens middag med släkten in, så det skulle inte bli något besök på Gondolen där det bokats bord ikväll, ganska skönt tyckte jag som är lite trött efter lite mycket nattpass på sistone.
Men när jag vaknade var det nya bud, delar av makens syskon skulle ses på Taverna Brillo vid Stureplan.

Trots att jag var väldigt trött och mådde inget vidare, och regnet öste ner, så följde jag ändå med in till stan.

...och det ångrar jag inte, lite god mat, trevligt sällskap, och jag mådde bra igen!


Inte blev det så sent heller, en lagom trevlig ledig fredagkväll. Har ju jobbat två helger på raken nu, ser fram emot denna lediga helg!

9 kommentarer:

Steve sa...

Alltid nåt på gång.

BP sa...

Härligt med ytterligare en lugn natt och ett tackbrev från en av era egna läkare som födde en dotter. Var det läkaren med det färgade håret kanske. Vilket sammanträffande i så fall;-)

Taverna Brillo gick vi förbi igår på sena eftermiddagen faktiskt. Vi ville ta en drink på Debaser i Humlegåden - ooooops, den var igenbommad...

Njut av din lediga helg nu!

PS. Ser att någon i sällskapet drack Brooklyn. Det gjorde min man också idag;-) DS.

Ama de casa sa...

Ibland är det en liten tröskel för att komma iväg, men om man tar sig över den så brukar det bli himla trevligt - och det blev det ju :-)

Ha en skön, ledig lördag! :-)

znogge sa...

Ibland känns det motigt när man ska i väg på något men när man väl är där så brukar det bli bra.

ha en skön och ledig lördag!

Ami sa...

Så roligt att du orkade följa med och att kvällen blev så trevlig :)
Ha en fin lördag!

Guldkryckan sa...

Jo, det tar på krafterna med sådana arbetstider.
Kul att du piggnade till trots allt.
Mat är gott ;)

Ha en underbar Lördag nu.

Ditte sa...

Trist att Gondolen blev inställd, men Taverna Brillo är ju också väldigt trevlig. Skönt att du kom med och piggnade på dig under kvällen. Ibland behöver man komma över trötthetströskeln och jag öfrstår att du är trött efter en hel del jobb. Att jobba natt tär.
Roligt med även detta uppmuntrande kort och visst gör ni ett fantatstiskt arbete. Stor eloge!
Hoppas du får en vilsam och trevlig helg.
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Det är SÅ viktigt att få uppmärksamhet och beröm för ett gott arbete!
Hoppas du nu mår bra och njuter.
Kvällskram !

http://kraka.moah.se sa...

Taverna Brillo är ett trevligt ställe. :-)