söndag 12 augusti 2018

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag idag. Börjar med en skylt som sitter på "mitt" F&S.

Ännu en sommarvikarie har slutat , och lämnade ett fint kort till en vacker solros.

Kunde kanske vara nåt för hemmaboende sonen, men han har annat på gång...

Slapp regnet när jag cyklade hem i betydligt svalare väder i morse, funderade om detta kunde vara en bild för veckans ord "tunnel" hos gemsweeklyword?

..men valde istället de blå grottorna på Zakynthos som liknar tunnlar där båtarna kunde köra in i.

Inte ett så romantiskt svar fick denna  make av sin fru! Hihi...
En lugn natt i telefonrådgivningen, och är nu redo för natt nr 3, maken går av sina helgpass, och jag kan ta bilen till jobbet, hurra!

4 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken trevlig och varierad Skyltsöndag! Och så positiv! Kul att sonen har en "lya" på gång. (Eller något annat...)
Och visst är det skönt med lite svalare väder.
Skulle det då kännas svalt får du ätnka dig tillbaka till Rhodos eller de fina grottunnlarna på Zakynthos.
Önskar dig en bra jobbnatt.
Kram!

BP sa...

Japp, ni är bäst på BB på KS. Det har jag ju kunnat konstatera många gånger. Så fint med ytterligare en hälsning av en sommarvikarie. Vilken kick för dig och dina kollegor!

9 000 spänn för en etta!!!!! Herregud! Är glad att vi bor i en fyra, som kostar lite mera än hälften av den hyran, och då ligger vår balkong också i söderläge;-) Hur f*n har man råd med dessa hyror?? Har lönerna stigit sååååå mycket på senare tid, eller är det bara jag som blir/är gammal...

Frösunda Port skylten känner jag igen såklart, men genomfarten kvalar inte in som tunnel;-) Ja, det gör inte dina fina bilder från Zakynthos heller om jag ska vara ärligt. Men man tager ju det man haver, eller hur;-)

Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

Paula sa...

Haha, den sista var min typ av humor helt klart. Har man som jag varit gift fyra gånger och skilt sig lika många, då är den humorn helt avgörande.
9000 för en etta mitt i Stockholm kanske inte avskräcker, jag betalar 2001,- för min tvåa i Fredriksberg Dalarna...Ja allt är relativt förstås, jag har skog och natur och sjöar o skog...ja du fattar

Ama de casa sa...

Du hittade ju visst tunnlar! Helt klart är det såna du har där på bilderna :-)

Jösses vilken hyra för en etta... Hoppas sonen har nåt riktigt bra - och inte fullt så dyrt - på gång.

Kul att ni får så mycket uppskattning - det är ni sååå värda! :-)