tisdag 7 augusti 2018

Tisdagsaktiviteter

Vaknade redan kl 06.23 i morse, och bestämde mej för att tvätta i tvättstugan, tid fanns,så det vara bara att riva ur sängkläderna och cykla dit! Cyklade sen tidigt ner till MoS och handlade mat. Man hinner med mycket när man vaknar tidigt! Men efter lunch så slocknade jag i soffan och sov i ett par timmar, välbehövligt!
När jag vaknade så var jag så pass pigg att jag gav mej ut på en joggingtur, bästa tiden hittills i år, nåja bara med 3 sekunder, men ändå! Det kändes riktigt bra!

På gatan gjordes affärer, men tror inte det blev något köp. Den äldre herren, här med hjälmen på, åkte iväg på samma mc som han kom med.
I natt hoppas jag sova gott! 

6 kommentarer:

BP sa...

Klockan "mitt i natten" har jag då inte vaknat på sedan jag blev panschis;-) Gick upp klockan 09:30, vilket den här sommaren har varit rekordtidigt. Å visst hinner man med en massa;-) Tur ock att jag har tvättstugan i huset;-)

Kul med ditt rekord. Idag var det ju faktiskt idealiskt väder för en joggingtur. Det hade varit värre imorgon om man får tro väderprognosen.

Hoppas också att du sover gott i natt. Det hoppas jag också för egen del;-) Kram!

Ama de casa sa...

Jag har varit osedvanligt morgonpigg på sistone (kan bero på att jag vilar så mycket på dagarna...) men att ge mig ut på en joggingtur är nog det sista jag skulle komma på ;-)
Känns bra att ha tvättstugan i köket också så jag inte behöver köpa en cykel :-D

Du är så otroligt energisk, just på den punkten är vi inte så lika ;-)

Ha en fin dag!

Steve sa...

Vilken energi du har. Starkt att sätta nytt rekord i denna värme.

znogge sa...

Visst hinner man mycket om man vaknar tidigt. Skönt att fixa vissa saker tidigt när det är så pass varmt.

Kram och ha en bra onsdag!

Ami sa...

Ibland är det skönt att vakna tidigt och få en massa saker uträttade :)
Kram

Ditte sa...

Dagen blir ju onekligen längre om man vaknar tidigt. Och ibland kan det vara skönt att ha det så. Om du nu ändå var utvilad. En siesta på eftermiddagen var nog välbehövlig. Grattis till bra tid på joggingturen! VIlken energi!
Önskar dig en fin onsdag.
kram!