söndag 26 augusti 2018

Skyltsöndag

Skyltsöndag idag som vi har BP att tacka för! Första skylten hittade jag på nätet.

Denna skylt hittade jag i trappuppgången hos min bror i Falun...hade gärna velat vara med på den festen!

Ingen AC fanns på Grand Hotell i Falun, det märkte vi, och denna skylt fanns i hissen! Tur man inte bodde där när det var så varmt, eller jo, de hade ju fläktar att låna ut!

På väg in till utställningen med Jan Stenmark i Falun stod denna stol...

...och här kommer ett urval av de bilder jag fotade i fredags!



Vad får han allt ifrån denna Jan?

Oops!

Hehe!

Snygg skylt om vart toaletterna fanns på Magasinet!

Avslutar med en skylt från gårdagen på Pop house hotels bar!

Nej, avslutar med den här, så får vi en skylt med stil också, som är Sannas ord i hennes fotoutmaning denna vecka!

9 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Härliga skyltar och bilder!

Ditte sa...

Tack för en jättefin skyltning. Fastnade för bilderna från Jan Stenmarks utställning. Tänkvärda allihop! Skulle verkligen velat se utställningen men är glad för det du visar.
Sista skylten är också en stilstudie. Härlig!
Kram!

FREEDOMtravel sa...

Härliga skyltar! Jag är glad om surströmmingsfester inte är alltför nära. Blev förvånad förra året när en mataffär i Täby bjöd på smakprov av surströmming inne i butiken. Luktade ganska knepigt där om man säger så ;)

BP sa...

Hahaha! Älskar pinfärska skyltar som är så himla bra som dina är ikväll:-) Visste inte att det fanns sååååå många toppen skyltar i Dalarna. Men som jag brukar säga - skyltar finns överallt:-)

Då jag älskar surströmming så älskar jag skylten också - såklart. Hoppas det fanns bra ventilation bara;-)

Den gula solstolen var ju så himla bra och fyndig. Love it:-)

Åsså den kultiga skyltserien. Bra där tjejen!


Toaskylten tillsammans med solstolen är nog mina absoluta favon idag!

Tusen tack för en absolut toppen skyltning och länken. Så himla kul att du alltid skyltar på söndagar:-)

znogge sa...

Vilken tänkvärd och intressant fotoutställning. Många sanningar där skulle jag tro... Perfekt en skyltsöndag :D

Kram och god måndagsmorgon!

Ama de casa sa...

Haha! Man kan ju inte annat än älska Jan Stenmark - så många bra skyltar! :-D

Anders har faktiskt vunnit en kortlek i en limbotävling en gång. Fast när han rev ut sig var det många som fortfarande gick raka under ribban :-D

Ami sa...

Så många härliga skyltar :)
Kram och ha en bra måndag

Paula sa...

Hej, vet du jag ska erkänna att jag första gången hörde talas om Stenlund i förra veckan! Jag har lyckats leva i Sverige i över 40 år utan att se en enda strip av honom! Men visst publiceras han i någon dagstidning? SvD eller DN? Det var en bekant som berättade att han fann honom skarpast och bäst...och visst kan jag se en härlig ironi i hans uttryck. Surströmming ska jag inta i morgon! Tack för jättefina skyltar, inte minst den första!

Mias Mix sa...

Massor av härliga skyltar! Fin utställning ser det ut som. Så bra service av hotellet att låna ut fläktar. Men de lär väl knappast ha räckt till alla gäster... Surströmming hoppar jag över!