fredag 28 december 2018

Berns och bio igen : The Wife

Trots att jag sov länge idag så hann jag med en hel del. En promenad bland fåglarna runt Råstasjön...

...de lustiga hägrarna står och funderar på isen även idag.

Idag hade vi ett ärende in till stan...promenerade genom Kungsan...

...vidare till Nybroplan...

...och in på Dramaten...


...där ärendet blev uträttat.



Vi passade på att besöka en ny bar för mig : Dramatenbaren, de hade god Cava!

..och jag gillade miljön.

...men vi hade bokat bord på Berns...

...där vi inledde med en drink.

Miljön är inte dum där heller!

Middagen smakade mycket bra, grillad lax! Hade nämligen ett presentkort där ( som jag fick på posten efter att ha klagat på morsdag-brunchen då de hade ett mycket högre pris på den än den vanliga helgbrunchen, och den innefattade inget mer!) på 700kr, så det var därför vi var där ikväll, presentkortet måste man ju nyttja!

Sen blev det en biofilm till ikväll, vi som så sällan går på bio, nu har vi varit på bio två kvällar på raken!
Ikväll såg vi "The Wife" med bl.a Glenn Close, också en sevärd film!

Recension i Expressen som jag håller med om kan ni läsa här ,

HANDLING:

 The Wife är en historia som bygger på en stundens uppenbarelse för Joan Castleman, som är gift med en av alla dessa män som tror att de äger världen, men som inte vet hur han ska ta hand om sig själv eller någon annan. Han är också en av USA:s mer framstående romanförfattare, som snart kommer att få Nobelpriset i litteratur. Joan, lika perfekt som vacker, har de senaste 40 åren helt ignorerat sina egna författartalanger och i stället satsat allt på makens karriär. Nu har hon slutligen fått nog.




5 kommentarer:

BP sa...

Glenn Close, ja henne känner till och med jag igen efter ett reportage om henne och filmen på BBC.
Är så himla impad över dig och din man som verkligen NJUTER av tiden där ni INTE bara möts i dörren till era jobb. Å ni verkar verkligen ha lyckats synka era ledigheter bättre och bättre under 2018. Härligt!

Ama de casa sa...

Sedär! Det lönar sig att gnälla - duktigt gjort :-) Vi gnällde ju på senaste kryssningen (egentligen åt en granne) och fick 300 dollar för "besväret". Man borde faktiskt klaga mer när man känner sig felaktigt behandlad på ena eller andra viset. Vi svenskar är nog rätt dåliga på det.

Vad fint att dom har ställt ut lysande hjortdjur lite här och där i Stockholm - dom är jättefina! :-)

Geddfish ♥ sa...

Vackert! Bio. Ja, det tänker jag på när jag går förbi Folkan här hemma. Men det blir blott en tanke, jag är usel på att bestämma mig för någon film.

Jag har faktiskt varit på Berns och ätit god mat och sett en show för hundra år sen (känns så). Lyx. Ja, det ska löna sig att klaga, när det är befogat.
Lördagskram!

Ami sa...

Oj, det lönade sig verkligen att klaga. Ja, man ska faktiskt göra det. Tyvärr är man väl ganska dålig på det.
En trevlig helkväll!
Kram

Ditte sa...

Den här filmen känner jag i alla fall igen och vill gärna se den. Tack för att du delar med dig av upplevelsen och även et klipp.
baren på Dramaten är riktigt trevlig och miljön likaså. Kul att ni testade.
bra att du klagade när ni var på mors-dags brunchen på Berns. Ibland lönar det sig att meddela när man inte är nöjd. Visst är miljön läcker på Berns. Känns lyxigt att gå hit. Och lika bar att nu använda presentkortet. Hoppas det blev en bra kväll.
kram!