söndag 16 december 2018

Skyltsöndag och hemfärd

I morse var vi först vid frukosten, vi njöt av allt gott , även äggröra med bacon bjöds det på!

Klockan är 08, men ute är det ganska mörkt fortfarande.

Först var jag ensam vid "morgon class", men som tur var kom det två till när vi precis börjat, en skön start på morgonen, och allt är ju frivilligt. De andra valde kanske att ta det lugnt vid poolen, eller hade kanske behandlingar så som massage mm.

Jag hann med både poolbad och jacuzzi innan det var dags för yogan.
Sen väntade en god lunch på oss innan det var dags att åka hem. Köttfärslimpan smakade mums, och deras såser till alla maträtter var heeelt ljuvliga!

En liten men naggande god saffranspannacotta fick vi också till kaffet.



Jag har inte glömt bort BP:s skyltsöndag, men har mest hittat skyltar på nätet, förutom denna, som inte är nån skylt, men lite snyggare "konst" hos oss på jobbet! 


Det kom ett kort till jobbet adresserat till bl.a mej, såå trevligt med nöjda patienter. 

Tyvärr kommer jag inte ihåg lilla Elsa på rak arm när hon kom till världen, men efter att ha friskat upp minnet så tror jag att jag minns lite i alla fall!

...och så lite från nätet....



Ja, det är det ju!

Favorit i repris!


Y körde oss hem från Sandvik gård i ett tufft snöoväder. Nu är vi hemma igen och det tredje ljuset är tänt!

7 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken trevlig skyltsöndag hos dig! Trevligt och skönt har ni ju också haft det på Sandviks gård. Fina skyltar har du verkligen fått till och varierade. Extra roligt förstås att höra av föräldrar som känt sig välkomna och nöjda. Ni gör verkligen ett fantastiskt jobb.
Önskar dig en fin vecka och en trevlig kväll.
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Härlig SPA-vistelse och härlig söndagsskyltning! Vad tacksamt att få så fint brev!
Ni är SÅ värdefulla och fantastiska, ni barnmorskor som hjälper våra små gullebarn till världen!

Varm kram!

Paula sa...

Vilken kanonvistelse du har haft! Och det är du värd, alla gånger, vilket bevisas av tacksamma nyblivna föräldrar! Och ljuset hann du tända, ha en fin vecka, snart lackar det mot jul

BP sa...

En härlig Skyltsöndag hos dig! Åsså skyltar du verkligen för Sandvik Gård. Vilket ställe! Å att du går upp med tuppen, det vill säga klockan åtta - WOW;-)

Konsten på NKS kan då verkligen diskuteras... igen, enligt mig alltså.

Så fint med ett brev från en nöjd kund. För visst har patienterna uppgraderats till kunder nuförtiden, åtminstone på DS;-)

Skyltarna från nätet - hahaha, speciellt den med musen och katten!

Ett helt underbart bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och länken.

PS. Så skönt att du slapp köra. Kan inte ha varit roligt att ratta bilen genom ett snöoväder... DS.

Åke sa...

Ljus är bland det finaste jag vet :) Du har så fina breda ljus som brubber så länge också! Ljuvligt att vara uppe så tidigt och ensammen, då behöver man inte trängas heller. Snart får du tända det fjärde ljuset också, härligt :) Verkar vara ett bra ställe att tillbringa tid på också där du varit :) Ni gör en viktig uppgift för en bra start i livet. Du måste gett ett mycket fint intryck, vilket jag hela tiden förstått, när du beskriver lite då och då :) Jag och min dotter (29 år) fick träffa i sommar hon som var med och förlöste henne. Alla minnen väcktes till liv :) Jo jag stod där med kameran beredd hela tiden och de var riktigt uppmärksam på mig och påtalade hela tiden: Gå ut om du inte klarar detta, vi har inte tid att ta hand om dig också!!! Jag hade aldrig problem i det hela och vid första skålen blod gav dom mig dottern och bad mig gå ut. Dom sa tydligt: Ta dottern din och gå! WOW vilken spännande värld som öppnade sig.

Ama de casa sa...

Morgongympa? Poolen?? Massage??? Fel, fel, fel. Efter frukost är det mysigt att vila upp sig lite i sängen igen innan man tar tag i resten av dagen. Sängen är fortfarande gosig då :-D

Haha! Det är nog därför Tomten aldrig kommer till mig, men jag har redan fattat att det är bäst jag köper grejerna själv ;-)

Vilken härlig helg det blev och skojig skyltning :-) Kul också att få uppskattning för det man gör :-)

znogge sa...

Vilken härlig och behaglig helg det blev för din del. Maten såg verkligen tilltalande ut så jag kan tänka mig att ni njöt. Uppskattning i sitt arbete är verkligen roligt att få så jag kan tänka mig att det värmde.

Kram och god måndag!