lördag 13 januari 2018

Årskrönika januari-februari 2017

Jag tycker det är kul att se tillbaka på året som har gått, så här kommer början på en årskrönika från förra året.
Det var ett spännande år då drömmen faktiskt blev sann om en lägenhet i Solna! Började året med att ha visning och sälja vårt bostadsrättsradhus i Rotebro.

Hann med lite roligheter också, en maskerad i början på januari, tror det var den 14 januari den gick av stapeln. Temat var -60 och -70 tal.

Tradition har det blivit för mej och maken att åka till Gran Canaria i januari för att få sol och värme ( och ljus!!!) Trots allt jobb med vad en flytt innebär så åkte vi till Puerto Rico även denna januari månad för att koppla av och ladda inför vad som skulle komma! Vi fick en underbar vecka!


Februari innebär Mello-tider, det missar jag ju inte! Detta år åkte vi till Göteborg, där vi träffade våra likasinnande kompisar!

...och blev intervjuade och även sjöng en snutt av Kikki Danielssons "Bra vibrationer"!

Så var det dags, den 15 februari fick vi nycklarna till vår nya lägenhet...

...och den 18 februari gick den stora flytten till Solna.

Visst kändes det konstigt att lämna radhuset, vi har i alla fall bott där i 15 år, och baksidan med uteplatsen saknar jag än...

Flyttgänget.

Men så roligt att få flytta in i lägenheten i Solna! Känns som att flytta in till stan nästan!
Hinner inte med mer idag...så fortsättning följer. Haft en bra natt på antenatalen, och måste nu ladda om för natt nr 2.

6 kommentarer:

znogge sa...

Det hann hända mycket spännande på kort tid hos er!

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Mycket har hänt under året och många trevligheter.
Och jag minns så väl er flytt. Så roligt att komma till Solna och jag öfrstår att ni verkligen trivs. Men att du saknar din uteplats är ju helt förståligt. Er nuvarande balkong är ju fin den också..
Ser fram emot ner.
Önskar idg en lugn natt.
Kram!

BP sa...

Nu har jag ju läst varenda inlägg du lagt upp under 2017, men det är alltid kul att fräscha upp minnet och göra "resan" en gång till. Spciellt då det var ett toppen och händelserikt år för er.
På antenatalen verkar det alltid vara lugnt. Hoppas du hamnar där igen i natt!

Ama de casa sa...

Vilken härlig start det blev på förra året! Kul med återblickar :-)

Ha en fin söndag när du har sovit ut :-)

Ami sa...

Så mycket roligt ni hann med på så kort tid! Och er lägenhet är verkligen fin!
Kram

Mias Mix sa...

Visst är det roligt med årskrönika. Blir som en slags sammanfattning och även avslut på året. Jag hoppade över eftersom det varit så mycket jobbigt med sonen. Känns som mitt liv har varit pausat ett par år och jag bara väntar på att få börja leva mitt eget liv igen.
Tänk snart ett år sen ni flyttade. Och snart vår tur. 21 februari får vi nycklarna. Ska bli spännande!