tisdag 23 januari 2018

Mera Tällbergbilder

Mycket mat blev det i Tällberg, från löjromstoast till hjortytterfilé med karl johansvamp och skysås, skagenröra och oxfilé...och allt gott vin till....inte undra på att vikten vände uppåt efter denna helg!


När vi kom på fredagkvällen repeterades det för fullt i den stora salen, tog en bild genom fönstret.

Säga vad man vill om snö, men vackert är det!

Maken på väg tillbaka till vårt rum.

Dags för ett bubbelbad, och jag lovar när jacuzzin sattes igång så blev det mycket mera skum!

God morgon Tällberg.

Dags för frukost.

Tillbaka till rummet igen..

Klockargården i januariljuset.

Här har vi Mora kyrka.

Tillbaka till Tällberg och redo för kvällen, det var en hel del snö-

Vi hade rummet högst upp med balkong.


Vilken lycka! Frukosten på lördagen bjöds på Gustafskorv, som jag bara älskar!!! Det blev några skivor av den underbara rökta hästkorven.

En fantastisk trevlig helg i det vackra dalarna!
Natten på jobbet bjöds på en riktig baby-boom. Jag och min uska hann med tre förlossningar i natt, först kom en flicka, sen en pojke och vid kl 05.52 avslutade vi med en pojke till! Först vid 05-tiden fick vi en stund över för att hinna äta något. Stegen som räknades i appen  "Hälsa" som finns på min Iphone visade att det blev närmare 8000 steg! Jag kan då inte säga att jag har ett stillasittande jobb!

9 kommentarer:

BP sa...

Alltså maten hotellet är ju helt underbar. Helt i min smak. Å om du har gått upp i vikt efter frosseriet, gick du nog ned den gångna natten med 8 000 steg och tre förlossningar. Det jämnar liksom ut sig tror jag;-)
Snö "på landet" är alltid vitare och vackrare än i en storstad. Det har både du och jag bevisat på bloggen nu;-)

znogge sa...

Maten ser verkligen helt fantastisk ut och miljön inte sämre den heller. Med tanke på alla steg så har du nog redan tappat lite i vikt.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Roligt att se bilder som jag känner igen!
Kalashelg, må jag säga. SÅ läckert!
Alltså, SÅ många steg på jobbet! Ja, nu har nedräkningen börjat till mitt blivande nya barnbarn, beräknad mitten av februari.

Varm kram!

Anonym sa...

Det är underbart vackert i Siljanstrakten; i synnerhet när
man kommer uppåt som till Tällberg med utsikt över sjön.
Snön gör det hela nästan sagolikt. Fotot på maken och
trappan - läckert.

Så glad att ni fick en så fin helg. Med ditt jobb behöver
du verkligen all relaxing du kan få. /antagligen maken också/

Ruth i Virginia

Ditte sa...

Tällberg är verkligen vackert och ett annat år ska jag ta en tur även vintertid. Klockargården verkar jättemysigt. Och god mat och dryck och lite annan lyx tycker jag man ska unna sig om det går.
Härliga bilder.
Nej, en lugn natt blev det ju inte och ett stillastiiande jobb har du inte heller. Men du får se det som om alla steg är friskvård.
Kram och natti!

Ama de casa sa...

Oj vad fint! Snö ÄR verkligen vackert - i alla fall på bild ;-)

Förstår att du tappade räkningen på poängen där bland alla godsaker - helt rätt! Klart du ska unna dig, och du behövde lite energi inför den hektiska natten också :-)

Ami sa...

Jag måste erkänna att det ser väldigt vackert ut med all snön. Och vilket fantastiskt ställe!
Kram

Anni sa...

Tillbaka till verkligheten när du kom till jobbet, alltså!
Men den där vistelsen på Klockargården såg underbar ut, hoppas att du kunde ladda batterierna ordentligt. Vilken vacker miljö!

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt jag med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men jag ville ha honom tillbaka, jag ville ha honom tillbaka eftersom jag hade för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men jag vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och jag föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som jag kunde hjälpa till att stava för att ställa honom för att få tillbaka honom, men jag är den som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget val att prova det. Jag mailade stavningskastret och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, jag har kastat stavningen och överraskande på andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och jag sa att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet att jag har det problemet, skulle jag vara till hjälp för den personen genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}