fredag 12 januari 2018

Viktväktare!

Min nya kompis på Puls&Träning är denna crosstrainer.

Från min vy när jag stretchade idag. Är nyfiken på en del av styrketräningsmaskinerna, men inte vikterna!

När man ligger vaken på nätterna så är det lätt att "klicka" hem saker. Dessa stövletter kom häromdagen, snygga och sköna!

Kilo efter kilo läggs på kroppen, och hux flux kan man inte knäppa byxorna. Nånting måste göras. Träna gör jag, så alltså är det kosten det är fel på...eller ja intaget är alldeles för stort! Så nu har jag sedan i söndags blivit medlem i Viktväktarna igen! ( har varit med för länge sedan med gott resultat) efter träningen idag kom jag hem och gjorde en bananpannkaka till mellanmål, hur gott som helst! En mosad banan tillsammans med ett ägg och en tesked smör...

Lite svår att vända bara!

...lite blåbär på det, och en kopp kaffe smakade gott!

Massor av grönsaker  och omelett till middag, lite fetaost och kalkonpålägg till så blev jag mätt, nu kan jag jobba i natt!

9 kommentarer:

BP sa...

Alltså du har ju världens finaste kropp enligt mig. Så jag utgår iskallt ifrån att du gått med i Viktväktarna som typ förebyggande underhåll. För du behöver verkligen inte gå ned i vikt enligt mig. Men självklart känner du ju din kropp bäst och vet vilken vikt du trivs med.
Stövletterna är otroligt snygga.

Susanne sa...

Älskar dina stövletter, så snygga. Jag borde oxå gå med i VV, tränar och tränar men det händer ingenting på vågen.

Mias Mix sa...

Jättesnygga stövlar! Och bananpannkaka är gott. Jag brukar göra på en banan, ett ägg, en dl majsmjöl, lite salt och sen smaksätta med antingen riven citron, kardemumma eller vaniljpulver.

Geddfish ♥ sa...

Inte trodde jag du behövde tänka på vikten! Men iofs, det behöver alla, så det inte går käpprätt.
Det hjälper inte bara att träna, allt har ett samband. Maten, drycken. Mängden.
Galet snygga stövletter! Kram och go fredagskväll.

Ditte sa...

Stövletterna är jättesnygga, Bra köp där.

Oh, jag som trodde du menade vikterna på gymmet. Besviken! Övriga "Viktväktare" är inte direkt min grej.

Men jag tror du hade klarat dig lika bra på egen hand.
Men om det fungerar och du tycker det är bra så är det så.

Å andra sidan så har jag aldrig jobbat natt och det påverkar förstås kroppen mycket på många olika sätt. Men du är ju ständigt igång. Och du! Muskler väger....

(Vet att den asiatiska maten passar mig bra och under åren i Peking åt jag och drack det jag ville och vägde 8 kg mindre än idag.)

Kram och natti!



Anonym sa...

Vilken utmärkt idé för halvruttna bananer.
Och mycket lättare än att göra bananbröd!
Ska försöka - snart!
Med nattarbete blir väl måltiderna omvända.
Äter du middagstyp-mat på morron och frukost
innan du går till jobbet på kvällen? Och
lunch på jobbet? Nä, det där går inte i hop.

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Oj, det var det sista jag trodde, du som tränar så mycket. Men visst har kosten stor betydelse den med. Hoppas du blir både mätt och belåten av den kost som viktväktarna rekommenderar.

Fint klickfynd där :-)

znogge sa...

Du som tränar så mycket och ser så smal ut! Men visst, kosten påverkar oss alla ändå. Lycka till med väktandet!

Kram

Ami sa...

Snygga stövletter. Jag har nästan precis likadana :)
Bananpannkakan verkar god!
Kram