onsdag 17 januari 2018

Besök på Mälaröarna

Idag var det dags för en tur till Mälaröarna och lite skönhetsvård hos en fd. kollega. Hon bjöd på lunch, hjälp, inte lätt att räkna viktväktarpoängen då!

...inte blev det lättare med en nybakad bärpaj till kaffet med vaniljvisp, mums!

Vaknade redan kl 06 i morse och kunde inte somna om, så när jag kom hem på eftermiddagen så var jag tvungen att vila för att orka åka till Stinsen ( med tåg och buss, hade ingen bil hemma) och köra mitt IW-pass, men många deltagare även denna onsdag! Som ni ser börjar Stinsen tömmas på butiker, det känns halvtomt därinne. Centrumet ska ju byggas om till lägenheter är det visst tänkt. Men F&S har kontrakt ett par år till, så än så länge är vi kvar.

Ställde mej utanför den södra entrén och väntade på bilskjutsen som kom från Arlanda! Skönt att åka bil hem, och äntligen efter sen middag och dusch få krypa upp i soffan ett tag och tända ett ljus....
Fått flera sms om att det saknas flera barnmorskor här framöver, men nåt extrapass är jag inte intresserad av, vi ska ju ut på en liten tur i helgen...

9 kommentarer:

Ditte sa...

Vad gäller vv så har jag ju inte så mycket till övers...
Jag tycker ju att man ska unna sig i det liv vi har. I lagom mängd. Men det är en helt annan sak.
Aha , Stinsens framtid är räknad. Visst jag inte. Skönt med skjuts hem. Och att dina pass är välbesökta förstår jag mycket väl. Din entusiasm måtte smitta bra. Och vore det inte så långt bort så skulle jag komma. Raskt!

Trevligt för er med en liten tur i helgen. Önskar er det bästa. Tar mig nog också en tur...
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker man ska äta lagom och unna sig ibland när det bjuds. Synd att späka sig. Jag försöker äta nyttigt i vardagen och smakar på det som bjuds. Jag har aldrig varit med i något eller haft någon diet.
Du håller dig i trim med kroppen och träning är viktig. Jag har just tränat bort mitt ryggonda, som kom igen.
Skoj med dina motionspass, som lockar så många!!
Ha det gott i helgen och vet du vad, jag är i Stockholm i helgen!
Kram, Gerd

BP sa...

Ja självaste huvudrätten var ju rena hälsokosten, så där behöver du nog inte oroa dig;-)
Kul att det är fortfarande så många som besöker ditt IW-pass! Du är poppis du:-) Dina lite mera mogna "kunder" verkar inte ge upp som den yngre målgruppen brukar göra strax efter nyår. Att Stinsen ska byggas om till lägenheter var helt nytt för mig. Det lär inte göras på en handvändning om man säger så. Har alltid gillat Stinsen, men med mördande konkurrens från Kista, Täby och senast MoS förstår jag att Stinsen blöder. Vi åkte dit ganska ofta faktiskt, men har inte varit där på flera år.

Du har helt rätt att strunta i ytterligare pass på jobbet. Har man planerat nå't roligt så hoppar man ju inte på ett extra nattpass precis.

znogge sa...

I bland utsätts man för frestelser och det blir svårt att säga nej. En bärpaj kan vara väldigt svår att motstå och dessutom kan det kännas oartigt att tacka nej. Men i dag är en ny dag!

Kram och god torsdagsmorgon!

Kicki sa...

Hej! Man planerar sin fritid utifrån det schema man har, sitter ju inte på en stol och väntar på att någon ska hör av sig! Du är så duktig på att hålla igång, jag har inte kommit igång än på det nya året!:)

Ama de casa sa...

Men? Ska Stinsen bli bostäder? Det blev ju alldeles "nyss" ett shoppingcenter... Ja, nyss och nyss... Men när jag flyttade till Sollentuna var det enda man kunde köpa där Mercedesbilar, och det köper man ju inte så ofta.

Jag trodde då att Stinsen skulle "döda" Sollentuna C, men så blev det inte. Ett tag var jag övertygad om att Sollentuna C bara överlevde för att det var där som Systembolaget fanns :-)

Åh! En klipphängare... Ska bli spännande att se vart ni styr kosan :-)

Ami sa...

Ibland är det svårt att tacka nej när det bjuds på god mat. Och i bland måste man unna sig :)
Kram

House and Garden by Bia sa...

Ja det har blivit lite för mycket av det goda nu i helgerna tycker jag.
Men det är svårt att tacka nej till så mycket gott !
Är inte med i viktväktarna men har börjat att äta mer vegetariskt och mindre kött och framförallt mindre av allt !
Har tränat här hemma med kettelbell men fick ont i leder och muskler och det har inte gått över än, så jag vet inte om jag fortsätter. Får även ont när jag yogar så jag vet i sjutton vad det är...har artros, men det kan man väl inte ha överallt !!?....värk är inte roligt att ha !
Låter lite gnällig den här kommentaren, haha...
Ha det gott !
Bia

Susanne sa...

Hade ingen aning om att Stinsen ska byggas om, men det är väl bra eftersom det behövs fler bostäder än gallerior.