måndag 26 februari 2018

Kari Traa underställ


 Har just lärt mej att Kari Traa är en norsk freestyleåkare som tagit medaljer i puckelpist i OS ,både guld-02, silver-06 och brons -98. Nu designar hon sportkläder för kvinnor, och jag har just köpt ett nytt underställ i ull av henne, kan ju behöva det nu när vi ska till den riktiga vintern i Järvsö. Eller ja, tycker nog att den riktiga vintern finns här i stan nu också, det har snöat ordentligt idag!
Tre nattpass gjorda, och dum(eller smart) som jag va så sa jag att jag kan jobba extra igen på fredag, så det kommer att bli tre till nattpass denna vecka, men ack va pengar ett extra pass gör på en fredagnatt!
Fick köra sakta till F&S ikväll, mycket snö som yrde på E4:an. Lite färre motionärer på passet ikväll, men så är det sportlov denna vecka också...

9 kommentarer:

BP sa...

Understället är ... sexy om jag får säga så;-) Men hur f'n kan du ha ull direkt på kroppen????? Jag får utslag direkt och blir tokigt av allt kliande. Du hade nog fått användning för understället här också den här veckan med tanke på väderprognosen... Men det är nog roligare i Järvsö än här;-)

Njut av din kortsemester innan det är dags för nästa nattpass! Förstår dig faktiskt. Om du får bra/extra betalt så är det ju onekligen en morot att jobba. Å du/ni har ju en viss levnadsstandard och den vill man ju gärna behålla om man säger så.

Med tanke på hur vägarna såg ut idag och alla olyckor så förstår jag mycket väl att det var färre deltagare på ditt pass.

BP sa...

Svar: Hahaha:-) SOS, ja, det hade ju också passat bra, men med tanke på alla tv-inslag och skriverier om SÖS och KS/NKS på sistone så såg jag SÖS "automatiskt" liksom;-)

znogge sa...

Ett bra underställ är A och O för kvaliteten skiftar rejält. Sitter som ett ålskinn och är snyggt!

Kram

Ama de casa sa...

Snyggt underställ på en snygging :-)

Förstår att du tar ett extrapass när det blir så bra klirr i kassan. Och det sabbar ju i alla fall inte Schlagern ;-)

FREEDOMtravel sa...

Snyggt! Och behövs just nu! Jag tog skidbyxorna till jobbet idag ;)

Steve sa...

Snyggt som tusan. Riktig vinter kräver riktiga kläder.

Ami sa...

Skönt med ett varmt underställ!
Kram

Ditte sa...

Mjuk ull tycker jag fungerar bra och det absorberar ju, vilket inte bomull gör. Jättesnyggt var det! Har några underställ från Helly Hansen som är riktigt bra och hänger med. Men jag kan ju knappt gå ut nu när det är så kallt. Mitt solskadade/behandlade ansikte blir illrött och svider. SEr ut som en rånare när jag går ut. Vad roligt med Järvsö!
Och att ta ett extra pass är ju motiverat med bra betalning. Annars kan det ju kvitta- För pengar ger ju ofta möjligheter till fler trevligheter.
Kram och trevlig kväll.

Susanne sa...

Gillar Kari Traas underställ, så snygga. Iof är alla henne träningskläder snygga,