söndag 25 februari 2018

Skyltsöndag

Ändrade mina tips igår kväll, då jag tyckte Felix ballad var så tråkig, och gillar musikalstjärnan bättre, men ack...då bidde det bara tre rätt!!

Skulle haft kvar det såhär, och fått fem rätt!
Vem som kommer att vinna i Friends Arena...ja...återkommer om detta, men de två i första deltävlingen ligger bra till!
Men nu är det BP:s roliga skyltsöndag och jag börjar med ett glatt besked! Avgiftssänkning (igen!) på lägenheten, hurra!

 På kylskåpet på jobbet så sitter denna "skylt"

Visst ser det ut som det står "SOS" där ovanför Karolinska ,passar rätt bra nu! 
Har en natt kvar att jobba, kämpade i natt med att få ut en pojke, och efter mycket om och men, svett och tårar så kom han ut! En natt kvar nu.

7 kommentarer:

BP sa...

Grattis ändå till tre rätt igår. Du var ju rädd för att Rolandz skulle gå vidare, och dessvärre fick du rätt där. Suck säger jag bara. Inte för att du fick rätt, men hur kan en såhär töntig låt inte bli utslagen direkt. Vi lever ju 2018 och inte 1978...

Kylskåpsskylten är härlig. Gillar alla hundar och deras positioner på den bilden. Roligt med folk som har fantasi och humor. Å hundarna har ju ingenting att säda till om iaf;-)

Det ser absolut ut som SÖS över Karolinska. Å efter allt jag sett på tv om SÖS och Karolinska's underbemanning, för få platser för alla influensasjuka barn/vuxna med mera, så förstår jag att du tycker det stämmer bra.

Nu önskar jag dig en lugn natt igen. Igår var det ju knappast lugnt utan bara kämpigt. D och dina kollegor är verkligen änglar:-)

BP sa...

Svar: Täby katten är en maskot, ingen riktig katt. Katten håller hus i Täby Centrums lekhörna.

Paula sa...

Vilken underbar bild på personalen, hoppas verkligen att det inte är din avdelning dock...hur skulle det se ut!

Ama de casa sa...

Klumpigt bytt där i tippningen ;-) Själv lyckades jag ju få in fem, men dom andra gångerna har det gått betydligt sämre.
Jag (som inte minns en enda låt) tror och hoppas mest på John från första omgången eller Mariette från denna :-)

Coolt att dom sänker avgiften igen! Sånt kan man ju inte bli annat än glad över :-)

Haha! Gillar personalskylten :-D

znogge sa...

Härlig skyltning! Måste säga att hundansiktena är väldigt talande :D

Kram och ha en bra måndag!

Ditte sa...

Fina skyltar! Ja, mellon lever ju sitt liv. Hade iall fall rätt med de i senaste omgången som skulle gå till final- Vad gäller Rolandz är det ju med mycket humor de är med.
Och extra roligt med er hyressänkning. Alltid välkommet.
Hundarna är obetalbara. Så härliga! Och personliga.
Att det kan skymta SOS på KS är fullt förståligt. Ett rop på hjälp verkar behövas där i flera avseenden.
Önskar dig en lugn jobbnatt i natt.
Kram

Ami sa...

Vilken bra hundskylt :)
Kram och ha en bra kväll!