söndag 18 februari 2018

Mellohelgen och skyltsöndag


Dagens skyltsöndag blir det mycket Mello är jag rädd! Tack till BP som förvaltar den så bra!
Här är vi på väg med tåget ner till Malmö, och dricker tetravin på tåget, häpp!

Efter middag på Grekiska kolgrillen så hamnade vi på schlagerkväll på ett ställe som hette Hipp, där serverades schlagerdrinken ur dessa ljuvliga bollar!


Schlagerdrinken bestod av Xanté, tranbärsjuice, fanta och lime, och var faktiskt inte så söt som den låter!

Se här ja, lite reklamskyltar bakom oss på Hipp där denna transvestit gav oss nya fina boor, men rosa hade jag ju redan köpt med till oss...så vi bytte till oss lila istället!

Dagen efter blev det en kort vandring på snötomma gator i Malmö, här vid  lilla torg, vi bodde nära på Best Western Nobel House hotel.

...och nära Lilla Torget låg galleriet där min kompis köpte en tavla sist vi var i Malmö på ESC 2013, vi gick in och tittade... (och får bli mina bidrag till skyltsöndagen)

Mycket Rolling Stones bilder även nu.

...och se, det här inramade tavlan köpte min kompis, hon kunde inte låta bli, och den var inte så dyr som den förra! Den fraktas till Stockholm, så vi behövde inte ta den med på tåget! Fotot föreställer Mick Jagger ,året är 1975.

Visst är det väl Tintin ?

Klockan 16 redan var det dags för Melloklubbens middag på Paddys som vi anmält oss till, här laddar vi med våra nya boor och bubbel.

Efter mat och prat om hur det skulle gå ikväll var det dags att ta tåget till Hyllie och Malmö Arena.

Vi roade oss i baren innan direktsändningen.
Studiomannen Henric drar upp riktlinjerna inför kvällen.

Martin fick ett enormt gensvar i publiken, och han sjöng bra och hade en okey låt, och gick ju vidare till final.
Vi satt på parkett rad 14 ,så vi hade helt okey platser, men vi fastnade inte på någon TV bild är jag rädd...

Barbi hade ett snyggt nummer, men ingen låt som skulle gå vidare.

Förstår faktiskt inte varför denna "Cuba Libre " gick vidare till andra chansen? Jag trodde den skulle åka ut.

Madonna inspirerade låten som Jessica Andersson sjöng var nog min favorit tillsammans med Dotter, som tyvärr åkte ut.

Ett snyggt nummer hade Jessica.

FAB-Freddie som jag gillar, men skjuta ut t-shirts kanske inte var så kul...

Kalle Moreus och hans band slutade 5:a.

Här en bild på Dotter och henns låt "Cry", den var så cool, men lite svår...så den åkte alltså ut, fast många trodde den skulle vinna ikväll.

Mendez glada låt trodde många också skulle gå direkt till final, men det blir andra chansen för honom.

Ännu en snygg bild på Jessica och hennes dansare.

Kvällens vinnare, en suddig Martin och Jessica.
Vi gick vidare till Wonk där vi mötte upp flera från Melloklubben, där spelades det schlagers hela natten lång!

Fick fyra rätt, Jessica till final, Mendez till andra chansen och Moreus och Barbi utslagna.


Trötta idag så bad vi om sen utcheckning, vårt tåg skulle inte gå förrän 14.30. Får då ett sms från SJ att vid vårt byte i Göteborg så ska vi åka regionaltåg utan bistro och fria sittplatser, snabbtåget var inställt till Sthlm. Det gillade vi inte, kompisen ringde upp SJ, och se, de kunde boka om oss till ett snabbtåg direkt till Stockholm (från Malmö), som var fullbokad, men inte i första klass....och vi fick då 45 minuter på oss att packa,checka ut och ta oss till centralstationen! Men det gjorde vi så gärna, så till samma pris som vi skulle åkt andra klass hem, med byte i Gbg, fick vi nu istället sitta i första klass utan byten, och var hemma redan 17.30 istället för vid 20.30 ikväll! Kändes väldigt bra idag!
Vilken helg, är helt slut nu, tacksamt nog så såg jag till att inte jobba i morgon natt, behöver vila mej lite efter helgen. Ska "bara" köra ett jympapass i morgon kväll.....


9 kommentarer:

BP sa...

Snacka om helt underbar mello-skyltning här hos dig. Love it! Å att ni bytte till lila boor uppskattas extra mycket av mig som du förstår:-)))))

Vilket äventyr som du verkligen skyltar för. Ja, du vet ju att min idé om skyltning inkluderar mycket mera än "vanliga" skyltar.

Åsså såg jag faktiskt tre låtar och trodde att jag sett dig. Å då var jag helt nöjd med kvällen. Såg dock inte Jessicas låt, men väl... ja, snacka om att jag inte kommer ihåg låtarna... De kan inte ha varit så bra då. Åt andra sidan är jag ju tondövså...

Tusen tack för en härlig och färgglad skyltning från Malmö. Stort tack för länken också:-)O

PS. Coolt med efterfesten och en tidig hemresa. Sov gott nu! Åtminstone till klockan 12:00 imorgon;-) DS.

znogge sa...

Vilken bra och festlig lördag på alla vis! Härliga bilder dessutom från mellon. Själv tyckte jag bara en låt var bra och den gick vidare men annars var bidragen inte i min smak. Tyckte faktiskt det var bättre förr ;-)

Kram

Åke sa...

Jag trodde för ett tag att du var slagerdrottningen ;) Härliga bilder på stenarna och visst är det Tintin om man klickar upp bilden :)

Geddfish ♥ sa...

Helt UNDERBARA schlagerbilder inklusive massa annat, ni är bara bäst!
Stooor kram!

Ami sa...

Vilken underbar helg ni har haft! Massor med glitter och glamour :)
Och perfekt med tåget på hemresan!
Kram

Ditte sa...

Vilken toppenskyltning! Och fint att jag blev lite uppdaterad på vad som hände i Malmö.
Hade inte en susning! Var på vift i lördags och efter förra veckans trista inslag på tv så kändes det som om det kvittade att titta.

Förstår att ni haft en jätterolig helg med mängder av "trevligheter". Och kanske var det allt omkring som gjorde det där "extra". Tur att du har bra grundkondis. Verkar komma väl till pass.
Toppen också att ni blev ombokade till ett snabbtåg och fick åka första klass.
Hoppas nu du kan vila fig i "form". Det tar på att vara på "mello".
Tack för att jag också fick hänga med.
Kram!

Ama de casa sa...

WOW!!! Vilken Schlagerupplevelse! Och vilket lyckat "byte" av tåg där :-)

Jag fick rysningar när sidekicken började skjuta ut tröjor. Dels gillar jag honom inte (men han är verkligen inte värd det näthat han tydligen får!), sen kom jag osökt att tänka på när jag blev "överfallen" på basketmatchen i Miami när dom sköt ut t-shirts. Hade ont i ryggen i flera månader efter det...

Hoppas du har återhämtat dig ordentligt nu :-)

BP sa...

Klart att du har PTMS idag. Å att du tog din orange (yesssssss) boa med dig är ju helt naturligt tycker jag;-)

Frukost i sängen låter som en underbar återhämtning, och du verkar ha lyckats perfekt med den:-)

En lat återhämtningsmåndag med andra ord HÄRLIGT:-)

Anni sa...

Jodå, jag såg er en superkort stund. Men så vet jag ju vad jag tittar efter :-) Reagerade just på att ni hade lila boor.