måndag 23 april 2018

Hemresedag från NYC

En solig sista morgon på Manhattan, det ska bli en varm dag idag.

Men vi måste packa och fixa lite i lägenheten innan vi åker.

Frukost först.


Vy från köksfönstret på 15:e våningen....




Dags att ta oss till flygplatsen, började med en promenad till Lexington Avenue där vi tog tunnelbanan till Penn Station

Här en till bild från tunnelbanan. Människorna här i New York har varit otroligt vänliga och vill hjälpa till, flera har kommit fram och frågat om vi vill ha hjälp när vi stått och tittat på kartan i mobilen, helt otroligt! Även gett förslag vad vi bör se och göra i stan.

Från Penn station går tåget mot Newarks flygplats, hela resan gick väldigt smidigt, sen är det det där med säkerhetskontrollen som tar tid, skorna skulle av t.o.m och man fick stå i en bur med benen isär och händerna över huvudet och bli röntgad. Gott var det med en öl sen när vi kommit igenom alla köer och kontroller.

Här står planet som ska ta oss hem till Stockholm igen, en av många plan som min man brukar serva när han jobbar!


Vid gaten stod en svensk flagga.


...och så var vi iväg, vackert där utanför..

Snart går solen upp igen. Nån sömn blev det inte för mej på planet, hann se två filmer istället. 

Nu har vi landat på Arlanda och det är tidig tisdag morgon. Den första bild jag ser av alla bilder som finns på kända människor där på Arlanda, så är det bilden på Avicii, någon har satt dit en blomma och skrivit några rader. Så tragiskt att han dog så ung. Såg dokumentären med honom på påskdagen tillsammans med äldsta sonen som var här då, vilken talang, och så dåligt han mådde.

Vi är nu hemma i Solna, har packat upp och börjar känna mej trött, undrar hur länge man orkar hålla sig vaken?

6 kommentarer:

znogge sa...

Välkomna hem igen! Det måste kännas tryggt att maken din är med och servar planen. Kan tänka mig att ni har haft en härlig vecka och så trevligt att folk är så hjälpsamma.

Visst är det så sorgligt att Avicii dog så ung. Minns att när sonens företag hade kickoff i Blå Hallen så var han där. En verklig talang men vad hjälper det när man inte mår bra...

Kram

Steve sa...

Välkommen hem! Vilken härlig vecka ni haft.

Geddfish ♥ sa...

Välkommen hem! Skönt att ni är nöjda! Ja, att folk är hjälpsamma, kan jag skriva under på. Otroligt. Vår säkerhetskontroll var väl ganska ordinär hem. Det var dit, som de stolla sig och jag tror den siste gubben av alla hade fått maktfrispel, för han skrek åt alla, otrevligt. Men det hindrar inte mig till att vilja åka igen, om så är.
Jag hade inte så ont av jetlagen, men min förkylning har tröttat ut mig, är inte riktigt ok än.
Men du är ju nattpersonal, så du fixar det säkert. Kram!

dianasdrömmar sa...

Välkommen hem så härligt ni har haft det kram

Ditte sa...

Vilken fantastisk vecka ni haft! Perfekt att få låna en lägenhet inne på Manhattan och rå sig själv och även vara "mitt i." Och smidigt är det ju med det kommunala i N.Y. Visst är säkerhetskontrollen kämpig och tar tid men det är ju bar att de är noggranna. Hoppas på fler inlägg och bilder från N.Y.
Kram!

BP sa...

Hemma igen efter en toppen vecka i NY. Tack för sightseeingen. Har verkligen uppskattat dina fina bildkavalkader. Jag gillar åka snålskjuts med bloggare som reser;-)
Vänligheten av NY-borna liknar den vi mötte i Tel Aviv. Otroligt så fina människor det finns. Här har vi definitivt nåt att lära här i Sverige.
Å kontrollen på flygplatsen påminner om den jag (men inte min man) fick genomlida på Alicante flygplats. Jag blev till och med topsad. Till ingen nytta alls för säkerhetstjejen...
Hoppas du får några dagar till återhämtning här hemma. Vädret är ju bedrövligt, så sova är ingen dum idé...