måndag 30 april 2018

Valborg...

...men för oss som jobbar skift är det en vanlig måndag. Ändrade dock tiden på mitt jympapass till kl 16 istället för kl 18. På väg till tåget hittade jag dessa gula godingar.

Jaha...kanske blir det ingen jympa idag, eller? Jodå, jag var lite tidig, så småningom dök det upp ett tjugotal, färre än vanligt, men jympa blev det! Jag hade enda passet idag faktiskt.

Lite av en brasa fick jag se i alla fall, på TV. Nu ska jag strax cykla iväg till jobbet. Ha en trevlig kväll!

6 kommentarer:

znogge sa...

Det var väl inte så illa att det kom tjugo personer en helgafton. Hoppas det blir en bra jobbnatt.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Lycka till med jobbnatten!
Du såg samma TVprogram som jag, förstår jag. Det var jättefint och från västkusten. Jag känner en, vars dotter var med i Brunnsbo Musikklassers Flickkör där.
Trevlig Valborg!

BP sa...

Är det maskrosor på första bilden? Blandar alltid ihop dom med tussilago. Å jag gillar faktiskt maskrosor. De har ett oförskämt dåligt rykte tycker jag.
Suveränt att hela 20 personer dök upp på ditt jympapass. Du måste verkligen vara poppis, vilket jag förstår.
Vi hade en majbrasa tvärsöver gatan, men avstod. Vi ville liksom inte frysa ihjäl. Men fyrverkerierna såg vi från köksfönstret.

Önskar dig en lugn natt.

Susanne sa...

Det var fler än på makens träningspass. Där var dom 6 st + instruktör :), en tapper liten skara som kämpade hårt. Själv satt jag bara hemma och laddade för 2 nätters jobb. Just nu räknar jag ner timmarna och hoppas dom går fort. Känner mig sliten inatt. Nästa natt blir nog bättre om jag får bra sömn idag. Hoppas du har en bra jobbnatt. Så där lagom mycket att göra så tiden går fort men man har koll. Då är det ett bra nattpass ;)
Må så gott

JaanaM. sa...

Åh, hade du jympa igår. Var ju ledig och hade ju kanske kunnat hänga med....
Det måste vara härligt att kunna cykla till jobbet, att du har så nära. Hoppas natten gick bra att jobba

Ami sa...

Det var väl många som dök upp till gympapasset :)
Hoppas natten blev lugn.
Kram