tisdag 17 april 2018

New York!

 Bilder från dagen. Började med en öl på Arlanda innan det var dags att kliva på planet mot New York! Tiden gick jättefort, sov i alla fall i en och en halv timme, perfekt, för jag är ännu vaken nu och klockan är 20.40 här, i Sverige är det mitt i natten. Jobbigast idag var alla tågbyten från Newark innan vi äntligen kom till svägerskans våning på Upper East side. Hon och hennes man befinner sig i Spanien, så våningen står tom. Dörrvakten kände igen oss fast det var 6 år sen vi var hit. Nu har vi varit ute och handlat lite. Pizza,sushi och vin till middag (kl 02 därhemma). Tur man är nattarbetare, känner mej fortfarande rätt pigg, klockan här är nu strax nio på kvällen, kommer att sova gott i natt.









4 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Härligt! Hoppas du fick sova gott.
Jag sov allt, men vaknade stadigt varje natt kl 03 och var vrålhungrig (frukostdags i Sverige) somnade om och var inte hungrig kl 07.

Njut av er vecka eller blir det längre?
Kram!

znogge sa...

Det är helt klart en fördel att vara nattarbetar när det gäller tidsomställningar men hoppas det blev lite sömn ändå. Så perfekt att ni kan bo i svägerskans lägenhet medan hon inte är där.Ger liksom en annan känsla än att bo på hotell.

Kram och ha det riktigt bra!

Ditte sa...

Välkomna till N.Y. och toppen att bo som ni gör. Skönt med en "egen" lägenhet. N.Y. 'r lite av min stad. Bodde här på Manhattan i ett år, i Hells Kitchen mellan 1979 och 1980 och efter det blev det många resor hit under 80 och 90 -talet. Även med döttrarna. Känner att dte nog är dags igen.
Önskar dig fina dagar. Njut!
Kram!

BP sa...

Perfekt med en svägerska som bor mitt i New York och där ni kan bo! WOW! Ser fram emot massvis med bilder. Har bara varit i NY en gång, i början på 1990-talet, så det ska bli kul att se om jag känner igen mig. NJUT!!!