fredag 20 mars 2020

Fem en fredag

 En jobbhelg står inför dörren, känns sådär faktiskt, men det är bara att gilla läget. Gick ut på en joggingtur för att få lite luft och ladda för helgen. Kyligt i luften men sol på eftermiddagen.

Fick en fin bild på vårt hus här närmast till vänster och vår gata i eftermiddagssol. Inte mycket folk ute i dessa tider.

Fem en fredag som elisamatilda håller i undrar idag :

Vad väntade du senast på?
 Jag har länge och väl väntat på besked av min punktion av knölen på min sköldkörtel. Klockan halv fem på eftermiddagen i söndags så ringer min husläkare och berättar äntligen att den är ofarlig! Gjorde ju punktionen i slutet av januari, har ringt husläkaren för att få svar, men det har dragit ut på tiden med svar från ultraljud,  nu så äntligen ett glatt besked! 

Är du den som får vänta eller blir väntad på?
Försöker alltid vara i tid. Men visst händer det väl att man ibland är sen.

Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?
Jag går nog över. Men har lite svårare att snedda över gator när det är trafik och inga övergångsställen i närheten!

Låter du folk gå före dig i en kö?
Om de har en anledning, absolut. Ibland kanske en person har en vara bara som ska betalas medan jag står med en full vagn.

Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?
Som tur är så är det ju ofta så att de istället ringer upp , så man står inte så ofta i kö numera, skönt nog!

14 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

sol ger krafter, cyklister i neonkläder är jag rädd för.

Geddfish ♥ sa...

Härlig sol hos mig idag, satt på balkongen och solade och sen ute på promenad, men kallt!
Svarade nog ungefär som du. Kram!

znogge sa...

Grattis till ett mycket bra besked! Det måste kännas som en stor lättnad.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Jag kan, rent mentalt, förstå dina känslor för att jobba i helgen.Men du gör ett fantastiskt jobb och hoppas också du och dina kollegor får "cred" för det. Skönt med en joggingtur, ger energi och rensar huvudet.
Ser verkligen tomt ut hos dig på gatan. Här på kajen är det full fart på alla som är ute och går och befriande att se. Men alla håller avstånd och slår man sig ner på en bänk så sitter man i var sin ändå. promenader tror jag är bra för att få krafter och de kan vi komma att behöva.

Vad gäller frågor om "väntan" så var det glädjande att läsa att resultatet av punktionen var bra. Härligt!
Känner i övrigt igen mig i dina svar. Ja, även jag blir förstås glad när läkare kommer med positiva besked...
Önskar dig en "bra" jobbnatt.
Kram

BP sa...

Vilket kanooooon väder du har haft idag. Det hade vi inte. Några små stycken sol i eftermiddags, men absolut inte en klarblå himmel som du i Solna. Tänk att det kan skilja så mycket - vädermässigt alltså.

Å så är jag så himla glad att din köl var godartad. Verkligen ett glatt besked! Pheeeew. Eloge till husläkaren att han ringer på en söndag. Det gör inte ens min (snygga) husläkare.

Att du går till jobbet med blandade känslor förstår jag verkligen efter det som hänt häromdagen. Förhoppningsvis har man "trollat" fram åtminstone ansiktsmasker åt er alla som jobbar på BB.

Min husläkare berättade idag att vanliga ansiktsmasker är värdelösa, vilket jag ju redan visste. Å de "riktiga" maskerna finns inte att få tag på för varken husläkare eller andra avdelningar på sjukhus. Det verkar bara vara infektionskliniker som får dela på vad som finns.

Önskar dig en dräglig natt utan missöden!

Paula sa...

Så glad att höra att du fick ett positivt besked, vilken lättnad! Nu kan du släppa den oron i alla fall.
Visst är det konstigt med spökstäderna, även vi märker hur tomt det är på byn, men vi som har hundar syns ändå gå ute på promenader, och tack o lov har vi ju naturen om hörnet. Hoppas du får en lindrig arbetshelg, det är väl snart högsäsong för nya bebbar? Och det är ju försent att göra något åt!

Mrs Calloway sa...

väntan på sådana besked brukar kännas lång. nu blev det ju ett positivt besked i alla fall. mycket bättre att bli uppringd än att vänta i telefonkö

FrökenChristina sa...

Telefonköer verkar människor slippa. Skolverket har två alternativ. Vänta i telefonkö i några timmar eller vänta på mejl i några dagar. Båda alternativen kräver tålamod.

Anki sa...

Så jättebra att du fick ett bra besked om knölen på sköldkörteln!
Förstår att det tar emot att åka och jobba i läget som råder ...hoppas natten var hyggligt lugn för er!
Ha en bra dag!
Kram

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till det braiga beskedet! Sååå skönt!

Lite avis på dig som kan gå ut på en joggingtur. Fast om jag nu fick göra det så skulle jag nog gå ut på en gåtur :-)

Hoppas du får en lugn jobbhelg!

Guldkryckan sa...

Jobbhelg är väl sådär i dessa tider förstår jag...!
Men som du skrev...bara att gilla läget.

Har ju själv bara joggat en gång i mitt liv som liten knodd...vi kom 500 meter innan vi vände och åkte hem.
Ett par gånger om året joggar jag kanske för att hinna med en spårvagn...men för det mesta inväntar jag hellre nästa vagn...10 min mer eller mindre...haha.

SV: Vår tvättstuga är från 68 och ett tag var det riktigt vedervärdigt där nere...lite därför vi ville ha eget vilket vi har idag.
Men jag inspekterade nyss där nere...såg ganska ok ut...men inte lika fint som hos er.

Ha en fin jobbhelg nu...hoppas den blir acceptabel.



Åsa sa...

Känns ju självklart lugnast att vara ute i god tid för att i möjligaste mån vara punktlig eller invänta tiden på plats. Stress finns tillräckligt av ändå.

Klimakteriehäxan sa...

Så skönt att väntan på läkarbesked fick positivt resultat!

Karoleen sa...

Fler ställen som ringer tillbaka behövs, det är så måna timmar av obrukbar tid som går åt att vänta i telefoner för samhället. Skönt att läkarbeskedet var positivt, dvs att provet var negativt. ��