lördag 7 mars 2020

Mellogenrep,meet and greet och melfest preparty!

 Alltså säga vad man vill om Mello, men vilken fantastisk produktion de har gjort! Missa inte öppningsnumret ikväll!
Vi var alltså på plats på Friends Arena, ett stenkast från mej, igår kväll för att se genrepet. Det är också denna kvälls uppträdanden som de utländska jurygrupperna få se. Fullsatt såg det ut som, och massor av barnfamiljer såklart.

Mobilerna lyste upp vid Felix nummer.

 Vi hade en toppenkväll, och bidragen är fantastiska att se live! Vi blev sååå tagna av Dotters framträdande.
 Likaså av Anna Bergendal, och också The Mamas. Tror att Anna får de svenska tittarnas röster medans de utländska möjligen röstar på Dotter?
 Sen var det dags att ta oss till Nalen och kvällens pre-party, där vi köpt lite dyrare biljetter för att få träffa kvällens artister "Meet and greet" helt enkelt! Här är vi med gruppen Keiino, som representerade Norge förra året.
 Det var folk från Spanien där,, och ni ser vilken som var deras favorit. Även folk åker hit från Malta och England för att se den svenska finalen, visst är det imponerande!
Här träffar vi på Lettlands representant i år, Samanta.

Cyperns representant...

I vimlet på Nalen så ser vi den kända mode-designern Lars Wallin som ställde upp på bild.

Norges representant Ulrikke 

Kanske minns ni förra årets "Lovers of Valdaro" i den svenska uttagningen, tyvärr gick de inte vidare till final, ikväll uppträdde de igen på Nalen.

Island skickar en lång man i år!


Vi hade superroligt och dansade hela natten lång, så t.o.m min klack gick av!!
Här säger jag hejdå till det anrika Nalen, och kom i säng i morse vid 04.30!
Men nu laddar vi om för finalkvällen, det blir melloparty hemma hos schlagerväninnan på Telefonplan!

10 kommentarer:

BP sa...

WOW, vilka bilder! Är som vanligt otroligt impad över att du känner alla dessa artister från olika länder. Å mingla är ju verkligen din och väninnans absoluta specialitet.
Bilden med norska Ulrikke är en höjdare, i dubbel bemärkelse. Kolla din väninna som verkar ha sett nåt uppe "på höjden". Hennes min är oslagbar.
Ha nu en riktigt toppen Mellokväll:-)

Ditte sa...

Sicken fest! Förstår att ni hade jätteroligt! Jättefina bilder! Percis som BP är jag fascinerad över att du känner igen alla. Lars Wallin hade jag kanske lyckats med. Men inga andra av dessa.
Jag ser i kväll fram emot öppningsnumret och kanske en bra mellanakt. Men i övrigt tycker jag startfältet är ganska tamt och lamt.
Men kanske Anna B.
Önskar er en härlig kväll.
Kram

Znogge sa...

Vilken härlig kväll det blev! En avbruten klack har liksom lagt ribban :D

Snart kör vi ;-)

Kram

Guldkryckan sa...

Ska bli intressant att se finalen här, tackar för denna rapportering.
Har ju inte lyssnat så fokuserat under deltävlingarna som varit men nu börjar ju allvaret.
Hoppas vi får fram ett bra alternativ som vi kan skicka iväg.

Ha det jättefint.

Geddfish ♥ sa...

Vilken fest, vilket party!
Jag såg finalen i kväll, hade inte tänkt, men det blev så. Jag hade Anna Bergendahl som första favorit och The Mamas som andra.
Kram

Anki sa...

Snacka om ett riktigt party! Hm ... jag känner inte igen nästan någon på bilderna - ja, förutom dig då - och du ser ut att trivas som fisken i vattnet! Hm ... vem vann - måste nog kolla ...
Ha en fin dag!
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Rätt kvinna på rätt plats ser jag :D Idag vet vi ju vem/vilka som vann, så GRATTIS till Mamas!!
Hopps nu att du får en lugn och vilsam söndag :)

Ama de casa sa...

Vilken kväll ni fick! Jag är också impad att du känner igen alla dessa utrikiska artister. Jag känner knappt igen dom svenska längre...

Snacka om att dansa loss - till och med klacken lossnade ju :-D

Jag var inte alls impad av finalen, men jag kan tänka mig att det nog var bättre att se den live då stämningen blir en annan :-)

Hoppas gårdagens partaj blev toppen det med!

Karin Eklund sa...

Jag har inte följt Mello alls på ett par år av olika (bortresta ) skäl, så det är roligt att få ta del av allt det glittrande glimmande o glammande här på din sida.
Synd att klacken rök men lite kras är det alltid på trevliga kalas.

Annette sa...

Så kul ni måste ha haft det! Och Nalen, de klassiska lokalerna. Jag har inte varit där på säkert tjugo år..! Jag hade Anna Bergendahl som favorit, dels för hennes röst som jag tycker är så maffig, dels för dansarna som man kan se på repeat hur många gånger som helst! Men både Dotter och The Mamas var bra. Tack för förhandstitten av några av artisterna från de andra länderna! Jag kände inte igen en enda ;) Ha det fint!