lördag 14 mars 2020

Filmtime och solig lördag

 Vilken solig dag! Det blev brunch ute på balkongen för första gången i år, underbart!


Igår kväll hyrde vi film på SF anytime, äntligen var det dags att se Tarantinos sista film "Once upon a time in Hollywood", här kan ni läsa en recension av filmen, och jag håller bara med, jag ger den 4 av 5 stjärnor, älskar att se Leonardo Di Caprio och Brad Pitt agera, de gör det så himla bra! Sen är det lite vidrigt våldsamt mot slutet, men det är ändå en sån kort del av filmen, Tarantino gör ju speciella filmer som sagt!

Sol ute betyder att det var dags att gå ut på en joggingtur innan nattpasset ikväll!

Stannade till lite kort, för att få en bild av den blå himlen och vattnet i Brunnsviken.

Trots att det gick sakta ,så var jag svettig efteråt, men nöjd, jag gjorde det ju!
Nu ska jag väl fixa en natt på jobbet...
Orsakullan undrar idag i sin mars-bloggutmaning: 

14. När jag ser hur andra skräpar ner tänker jag…
Inte så ofta man ser när personer skräpar ner, men det är så ledsamt att se skräp ute i naturen som inte ska ligga där, så svårt att förstå att man inte plockar med sig skräpet istället för att lämna det i naturen, vilka gör så?
Lika trist är det med sönderslagna busskurer och hissar vid pendeltågen mm, varför? Det är ju vi alla som får betala för förstörelsen?

10 kommentarer:

BP sa...

Visst var det en helt underbar dag! Å du fick upp temperaturen bra ser jag, för det var ju bara nollgradigt. Precis som du njöt jag av balkonghäng idag, i flera timmar till och med, påpälsad visserligen, men ändå:-)

Håller helt med dig om nedskräpning. Det jag också reagerar på är när folk "bara på skoj" slår sönder glasflaskor vid busshållplatser, där skärvorna ju är en direkt livsfara om ett barn skär sig eller stoppar glasbitarna i munnen.

Önskar dig en dräglig natt. Du får berätta om coronaviruset påverkat ditt jobb på BB. Blir ni testade till exempel?

Ditte sa...

Minns också denna film. Så bra!Kul att ni hyrde den. Och lunch på balkongen, så mysigt.
En joggingtur i solen verkade uppfriskande/uppigggande och även stärkande.
Och visst är det trist med de som inte bryr som om papperskorger och släpper det som finns i händerna rakt ner.
Önskar dig nu en lagom lugn natt.

Kram

znogge sa...

Även här var busskuren sönderslagen. Så meningslöst och så onödiga kostnader för samhället. Pengar som kunde använts till annat.

Kram och god söndag!

Anki sa...

Nedskräpning gör mig arg! Ledsen och arg, men mest arg.
Härligt väder här också, både igår och idag :)
Ha en fin söndag!
Kram

Ama de casa sa...

"Gå ut på en joggingtur"? Det skulle jag också kunna tänka mig, att gå, alltså. Just idag känner jag ändå för att jogga, men tyvärr får vi inte vara ute "för nöjes skull" som dom säger. Otur för mig när jag för en gångs skull kände för att jogga ;-)

Spanjorer är "duktiga" på att skräpa ned. Häromdan skällde jag ut en gubbe som bara slängde ett ciggpaket på gatan trots att han till och med stod precis bredvid en soptunna. Folk med bajsande hundar som ser ut som dom tänker strunta i att plocka upp brukar jag ge onda ögat tills dom plockar upp. Haha! Jag kanske ska utöka mina polisaktiviteter att utöver trafiken även övervaka nedskräpning :-D

Hoppas natten blev bra!

Ami sa...

Härligt med sol och blå himmel! Det blir man glad av :)
Kram

Guldkryckan sa...

Jo, är ju ett elände med nedskräpning.
På kneget slänger ungarna skiten efter sig på golvet många ggr och vet du vad?
Jag stöt mig som bara "den" på det....men de växer väl upp de med.
Det knepiga är ju att vuxna gör likadant...ja jösses.

Ha det fint nu.

tanthuset.blogg.se sa...

Det ser helt underbart ut!! Ha det så gott nu :)

Hanneles bokparadis sa...

joggade inte men promenerade i motvind, längtar efter brunch ute på balkongen...

Susanne Granholm Carter sa...

Känns igen... Det där med små sms om att det fattas personal. Och hur ska det bli framöver i dessa coronatider??? Förra veckan när jag jobbade fattades det flera av personal på natten och ersattes av våra resursare, (poolpersonal). Jag går in och jobbar mitt tredje extrapass på onsdag nu i mars och det blir nog inte det sista är jag rädd... Men vad gör man?? Hoppas verkligen att du fick en bra natt. Och hoppas du kan få lite ledigt också. Såg att ni hade en härlig vistelse i skidbackarna. Järvsö ser ut att passa mig som inte är någon kung i skidbackarna. Har inte åkt på 10 år och avskyr att trängas. Ser ut att vara rätt lugnt där!?
Ha en toppenvecka!! Kram