måndag 23 mars 2020

Glad måndag

En lugn natt på jobbet, och vi hann med att prata med varandra och ha lite roligt!
Hann dock med en fin förlossning på förnatten.

Kom hem lite tidigare från jobbet, inte mycket liv och rörelse i garaget.

Efter en sovdag hann jag precis ut på en promenad innan solen gick ner.

 Gick bl.a förbi detta lustiga hus på min promenad.
Fick en fin bild på Brunnsviken i skymningen. Verkligen en glad måndag efter natthelgsjobb!

Orsakullan undrar i dag i sin marsutmaning: Något jag druckit som verkligen inte föll mig i smaken är…
Söta drycker som man blir törstig av är inte så gott. 

10 kommentarer:

znogge sa...

SÅ skönt att det blev en behaglig natt!

Kram

Ditte sa...

Visst blev det en ganska glad måndag! Skrattade gott åt bartömningsbilden. Förstår att handspriten är åtråvärd.
Skönt att du fick en lugn natt och även kom ut en sväng.
Håller med dig om att söta drycker inte är någon hit...
Kram

BP sa...

Sååå skönt med en lugn och dessutom rolig natt. Det händer nog inte varje natt hos er. Bartömningsbilden är klockren:-)))))
Duktigt gjort av dig att kämpa mot blåsten och ta dig ut. Ditt garage är ett bevis på att de flesta faktiskt jobbar hemifrån. Läste dock att tågen och bussarna var knökfulla i morse, då SL ställt in många turer på grund av för få resenärer. - Det är kriminellt, sa en person. Å det är det verkligen...

Geddfish ♥ sa...

Din bartömning tog ju priset! Glad måndag på den!
Nu ska jag sova så nattakram härifrån!

Anki sa...

Det låter som en bra dag efter en natt utan stora bekymmer ... härligt!
nu är det tisdag och jag önskar dig en bra dag!
Kram

dianasdrömmar sa...

Härligt avslut på dagen kram

Ama de casa sa...

Haha! Bartömningen var klockren :-)

Skönt att det blev en både rolig och lugn natt. Sen trodde jag att du hade börjat med samma motionsform som jag - garagepromenader :-D

Det där halva huset såg riktigt kul ut :-) Kanske var det nån som var som min farmor. Hon tyckte att hennes Västerbottensgård var var för stor, så hon "byggde in" den. Alltså motsatsen till att bygga ut ett hus, hon lät kapa bort en bit av huset som hon tyckte att hon inte hade användning för :-D

Susanne Granholm Carter sa...

Haha, vilken kul bild på bartömningen :) Fyndigt!
Och du vilket märkligt hus... Liksom halvt på nåt sätt. Undrar vem som har den andra halvan?
Ja du, lugnare arbetspass behöver vi ha inom vården. Just nu i dessa influensatider, utan Coronasmittade... så har vi galet mycket att göra. Jag jobbar ju med den äldre generationen och dom är just nu väldigt sjuka. Och som vanligt den senaste tiden så hinner jag bara hem så plingar telefonen och det kommer en förfrågan om man kan jobba extra... Hur länge ska man orka? Jag har hittills tagit extrapass dom gånger dom frågat utom idag och en dag tidigare i månaden. Förutom det har det blivit en hel del andra nätter som extra eller passbyte... Nu skriker min kropp efter vila och återhämtning.
Kram

Guldkryckan sa...

Åh...handsprit...hur mycket ska du ha? ;)
Fint att ni har det att tillgå....det är ju hos bla er det faktiskt behövs mest.

Fast colan där.."No Sugar"...tvi vale...fast säkert nyttigare är vanlig Pepsi som är undertecknads favorit.
Nån gång kanske jag lär mig det ;)

Gott att passet blev lugnt...underbart...ha en fin tisdag nu.

Hanneles bokparadis sa...

jag cyklade till båthamnen, motvind...