tisdag 17 mars 2020

Tisdagsfunderingar

 7 stycken hågade motionärer kom till mitt pass igår, trodde jag skulle stå där ensam, men jympa blev det. Få se hur länge F&S ska hålla öppet. Seniorpassen på dagtid har flyttats utomhus, och barnpassningen har stängt, många pass är inställda då instruktörer är sjuka eller håller sig hemma i karantän efter resor utomlands.
När jag kom till jobbet igår kväll så var handspriten borta i omklädningsrummen, troligtvis är de stulna?
Trots coronavirus så föder dock kvinnor barn, så efter en lugn inledning på natten blev det full fart som vanligt på morgontimmarna.  Strax dags för natt nr 2...

Orsakullan undrar idag :  Jag känner mig high tech när…
Nja, inte speciellt mycket om jag ska vara ärlig! Men efter att äldsta sonen lärt mej att jag med mobilen kan scanna in räkningarna direkt till min bank och slipper skriva ocr-numret, så känner jag mej liite "high tech" i alla fall!

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag reagerar starkt på all hamstring av stora mängder av toapapper och stölder av handsprit. Känns som krigszon. Hur blir människan?
Vi får försöka så gott vi kan att vara "vanliga" och vara försiktiga.
Kram!

Freedomtravel sa...

Kanske stänger de också snart? Och så sorgligt att människor plötsligt stjäl. Konstig värld just nu.

BP sa...

I det garaget var det verkligen folktomt. Lite förvånande att sju pensionärer dök upp, speciellt då man rekommenderade 70-plussare att isolera sig hemma. Men dina seniorer är kanske yngre.
Så ansvarslöst att stjäla handsprit. Där ser man vad en totalt otippat nödsituation som den här kan göra med människor...
Nu blev jag riktigt impad - scanna räkningar med mobilen - wow! Den funktionen visste jag inte ens att den fanns, men å är min iPhone också åtta år gammal...

Önskar dig en dräglig natt!

Anki sa...

Ser ödsligt ut ... bra att seniorpassen kan göras utomhus istället.
En del människor skäms inte för något ... så egoistiskt att stjäla handspriten!
Scanna räkningar med mobilen ... hm - det måste jag kolla :)
Ha en bra dag!
Kram

Znogge sa...

På husses avdelning har handspriten fått sättas fast med straps för att personal och patienter inte ska stjäla den. Helt galet tycker jag. Bra att seniorgrupperna flyttas utomhus. Husses seniorträning är framskjuten men för övrigt håller gymmet öppet. Än så länge i alla fall...

Kram

Ama de casa sa...

Såg en anings ödsligt ut ja... Men kul att några dök upp i alla fall :-)

Stjäla handsprit? Jösses...

High tech? Jag? Haha! Tror inte det va, kan knappt stava till det ;-)

Hoppas natten har varit lugnt!

Ditte sa...

Man kan ju undra över människors girighet och självupptagenhet. Ni behöver ju handspriten. Men "vanliga människor" kan lika gärna ha tvållösning med sig.
Ja, SATS har stängt såg jag och i skolan rekommenderas eleverna att ha idrottslektionerna utomhus och det är ju bra.Fint att det ändå kom några till ditt pass. Men kanske blir det också utomhus...
Hoppas att du fick en hyfsat lugn natt.
Kram

Susanne Granholm Carter sa...

Suck! Hos er också?? Vår handsprit i omklädningsrummen få också fötter stup i kvarten VILKET innebär att det är personal som snor med sig den... Blir så trött! Vad är det för fel på folk?? Trött på all hybris. Sunt förnuft räcker långt. All hysteri drabbar ofta fel människor som t ex att Alvedon är slut på apoteken. ALVEDON botar inte Corona! Varför all hamstring? Kan inte förstå... Två nära anhöriga har i dagarna blivit varslade medans vi i vården går på knäna. Hur ska vi orka?
Perfekt att flytta träningen utomhus! Så viktigt för många att komma iväg att träna och säkert ännu viktigare i dessa tider. Och frisk luft gör alla gott :)
Kram kram