onsdag 18 mars 2020

Inget ESC

 Idag (äntligen) kom beskedet som vi väntat på, att ESC ställer in, vi har ju undrat i vår grupp som bokat flyg och hotell i Rotterdam, hur länge Rotterdam tänkt vänta med att komma med ett beslut. Nu vet vi, och det är väldigt tråkigt, men förståligt såklart. Hotellpengarna bör vi få tillbaka då det var ett avbokningsbart hotell. Flyget får min schlagerkompis cash points för som gäller till i höst, och några showbiljetter hann vi aldrig på tag i!
Ställde in mitt IW-pass ikväll då vi nu har virussmittan på sjukhuset, dumt att utsätta andra för vad jag nu blir utsatt för. Fortsätter att tvätta händerna ofta! Gynnade den lokala sushi-restaurangen ikväll, maken var snäll och hämtade hem lite middag åt mej!

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, inställda utbud, det är konsekvensen. Mycket tråkigt, allt som gäller nöje och kultur.
Människan är ju uppfinningsrik så vi får se vad som kommer ur detta.
Maten är ju inte det viktiga, den finns, även toapapper ;)
Kram!

Znogge sa...

Det var väl inget helt oväntat beslut i tider som dessa.
Smart att du ställde in ditt pass.

Kram

Ditte sa...

Ja, mycket är det som ställs in och ändras i dessa tider. Och fint att det ekonomiska verkar lösa sig. Värre är ju att du har virussmittan på ditt jobb. Riktigt illa! Så fullt förståeligt att du ställde in ditt pass.
Gott med sushi och skönt att du kan koppla av hemma och äta gott.
Kram

BP sa...

Tänkte på dig (såklart) när jag hörde att ESC är inställd. Å jag som hade nog kommenterat hos dig ifjol att fotboll och ESC förbrödrar och "försystrar". Så den här sommaren lär bli riktigt tråkigt. Tänk vad ett virus kan ha för konsekvenser

Så NKS har drabbats av Corona. Då du inställde gympan antar jag att det är din avdelning so har drabbats. Vad händer nu då? Ni som har haft kontakt med personen. Kommer ni att sättas i "husarrest" eller? Det låter ju som om att du har blivit utsatt. Shit med andra ord. För i så fall måste ju din man också sitta i hemkarantän. Det är som ett dominospel, eller rättare sagt en skräckfilm med hela världen som "skådespelare".

Paula sa...

Ni är våra hjältar alla som jobbar inom sjukvården. Jag har inte ord för hur mycket jag beundrar och uppskattar allt ni gör för oss som behöver hjälp i livets olika skeenden. Kan viska lite i smyg att jag har två små nya familjemedlemmar på gång, två av mina barnbarn ska ha barn i september! Schhhh än så länge, de vill kolla andra ultraljudet innan det blir officiellt. Glad är ju jag, men samtidigt tänker jag, i vilken värld kommer de att födas, en värld i epidemiskräck som liknar pesten eller koleran eller ? Många fundringar nu....Kram från en pörtebo

Anki sa...

Tänkte direkt på dig när jag hörde att det var inställt. Tråkigt förstås för alla som älskar detta - men jag själv är ju ingen schlagerfan ...
Klokt beslut att ställa in dit IW-pass, men jag hoppas ingen på din avdelning blir drabbad - ja, helst ingen annan heller förstås!
Kram

Ama de casa sa...

Verkligen tråkigt att det blev inställt, men inte helt oväntat. Inte alls oväntat, tyvärr.
Ännu tristare att ni är drabbade av Corona på sjukhuset! Hoppas det inte gäller dig personligen...
Vart ska detta sluta, fullkomligt ofattbart hur det sprider sig!
Kram

Ami sa...

Så tråkigt att det blev inställt, men det var ju nästan väntat :(
Och jobbigt nu när sjukhuset är coronadrabbat!
Kram

Freedomtravel sa...

Tråkigt verkligen, men det är ju så med allt just nu. En ny, lite tråkigare, verklighet. Det är bara att acceptera och hoppas att det blir bättre, nån gång. Ta hand om dig!