tisdag 31 mars 2020

Goda nyheter

 Igår när jag kom till garaget på jobbet så var det bara att åka in utan att behöva använda jobbets id-kort. Vi på natten står gratis i alla fall fram till kl 08, jobbar man över så får man betala lite. Men nu ser det ut som att alla får stå gratis i dessa influensa tider, toppen!
Natten blev intensiv, hann med två förlossningar med min student, och jobbade över till kl 08 (har arbetstid till kl 07.15) Smakade bra med sushi nu, inför natt nr 2!

Orsakullan undrar idag : Instagram, Snapchat och Facebook är sidor som…
Jag använder mig av ja, fast inte snapchat?

9 kommentarer:

znogge sa...

Det minsta man kan begära är väl att ni ska behöva bekymra er över eventuella parkeringsböter. Mycket nog som det är i tider som dessa.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Så självklart att ni inte ska ha varken p-avgifter eller p-böter just nu.
Kram

Ditte sa...

Bra initiativ att ta bort p-avgifterna för alla nu inom vården som jobbar.Bättre sent än aldrig. Såg också nu på Aktuellt att personalen på SÖS börjat göra egna skyddskläder i plast med långa ärmar. Väldigt god idé!
Och vad gäller er på förlossningen så är det ju inte så att nya bebisar väntar på lämplig tid att anlända.
Önskar dig en ok. natt. Och gott med sushi att ladda med.
Kram

Paula sa...

Hihi, trodde du visade upp Hasselbackspotatis! Och så var det sushi...
Såg Svenonius på nyheterna ikväll, angående skyddsutrustningskraven som ändrats när inte utrustningen räcker till...
Snapchat har jag aldrig ens tittat in på, Insta har jag frivilligt avstått ifrån bara för att skydda mig själv. Jag är redan fast för länge om dagarna vid datorn, så det får räcka med FB och bloggarna.
Hoppas du får en lugn natt

BP sa...

Menar du att dagpersonal i vanliga fall måste betala för sin p-plats. Det är ju otroligt fräckt tycker jag.
Men jag gillar din rubrik "Goda nyheter" i alla fall:-)

Du verkar leva på hälsosamma sushi just nu - hahaha! Åsså gynnar du din lokala sushirestaurang också:-)

Så du är aktiv på både Instagram och FB. Det verkar de flesta vara har jag märkt;-)

Äventyret framtiden sa...

Hoppas det håller i sig, detta med fri parkering för er del.
Dygnet runt!
Du får vara med om fina stunder i livet, vara den som tar emot en ny liten världsmedborgare!
Ha en fin dag och hoppas på en bra nästa natt!

Anki sa...

Jag måste säga att det är SJÄLVKLART att all personal inom vården ska ha gratis parkering ... speciellt i det läge som råder nu, men även annars - ni är ju alla samhällets hjältar!
Vet du ... jag har aldrig smakat sushi!
FB är jag med på, men är nästan aldrig aktiv - och Instagram gick jag med i en gång för länge sen, men har inte varit där de senaste åren - alltså dessa sociala medier är inget för mig. :)
Ha en bra dag!
Kram

Hannas krypin sa...

Vad bra att ni får gratis parkering under dessa tider. Jag ska börja på sjukhuset idag, blir spännande att se hur det kommer vara. Men vi får ingen gratis parkering. Inte än iallafall.

Ama de casa sa...

Blev förvånad att ni inte har gratis personalparkering dygnet runt!
Hoppas den där avgiftsbefrielsen fortsätter att gälla även när coronan är ett minne blott.

Sushin såg god ut :-)

Hoppas natten var lugn.