fredag 18 juni 2021

Fem en fredag

Ett spännande paket hämtades på posten idag....
Från nyfunna vänner från det irländska bröllopet vi var på för två år sedan, en underbar t-shirt som de hade på sig en kväll , och vi blev såklart eld och lågor, ja ni kan ju se varför! 
Efter att paketet var hämtat och en sväng in till Kistamässan så att maken fick sin andra dos av vaccin, så var vi redo för att åka upp till landet igen, och såklart fotboll på tv , svägerskan var på plats , men åkte hem efter ett dopp i sjön, det var visst +24 grader i vattnet, vi får väl prova ett bad i morgon? 


Vilken underbar kväll! 




 Elisamatildas fem en fredag idag med temat : incheckning. 

1. Hur har ditt humör bidragit till veckan? 

Var väldigt upprörd efter den hysteriska måndagsnatten på jobbet, och dålig respons från cheferna. Men en lugnare tisdag och då veta att en längre ledighet väntade, gjorde att mitt humör blev mycket bättre! En härlig dag på stan igår gjorde verkligen inte mitt humör sämre.

2. Vad har du gjort för att främja din hälsa? 

Sista jympapasset för terminen i måndags och sista IW-passet i onsdags är den träning jag hittills fått.

3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud? 

Ojojoj, mest jobbrelaterat, tyvärr! 

4. Hur har du sovit om nätterna?

Jag har ju varit vaken i två nätter eftersom jag jobbat. Annars har jag hjälp av propavan om det behövs.

5. Vad har fått dagarna att gå? 

Tiden rusar fram, så har inget problem med att få dagarna att gå. Måste ju sova på dagarna när jag jobbat natt. Mysig date på stan igår, och nu härliga dagar på landet! 

Orsakullan undrar idag: så här vill jag spendera mina dagar...

...som denna dag på landet, det är inte alls fel! 


8 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

fin tröja, jag har också tittat lite på fotboll

Paula sa...

Ja nu är nog läge för ett dopp! I min å, som är två meter djup vid bryggan är vattnet strömt och enligt lokalbefolkningen når tempen aldrig upp till tjugo grader. Men två mornar har jag doppat mig, obs. inte simmat, bara doppat hela min lekamen o sedan klättrat upp igen. Vackert så. Njut av landet, kram

Ditte sa...

Så skönt med en tur upp till Roslagen. Härligt att byta miljö.
T-shirten är jättefin och så roligt att den kom. Minns så väl detta fantastiska bröllop ni var på på Irland. Verkligen ett minne för livet.
Skönt att maken också fått sin andra vaccindos och särskilt nu när många andra varianter av Covid är i omlopp.
Härliga bilder med skön sommarkänsla.
Njut nu av dagarna och kvällarna här på landet-
Kram
PS JO, det blev fotboll här också på tv och väldigt roligt att höra de spanska kommentatorerna.

BP sa...

Ja, du började ju din långledighet perfekt om man säger så. Å din beställning av bra väder levererades ju också i rätt tid.
Coolt med t-shirten från killarna på Irland. Minns ju dina bilder från deras fantastiska bröllop. Tur att det var 2019...
Ljuvliga bilder från sommarstället, så fint och njutfyllt efter "skitnätterna" på jobbet.
Ja, för dig är det ju en konstig fråga hur du sover om nätterna. Jag menar i ditt yrke vore det ju ödesdigert om du sov under nattpasset;-)

Ama de casa sa...

Vilken härlig present - den perfekta t-shirten till dig ju! :-)

Såg underbart skönt ut där på landet. Hoppas den tillvaron kan skingra och jaga bort dina jobbrelaterade tankar!
Kram

Guldkryckan sa...

Fint litet paradis ni har där och med grillad mat är det ju fullständigt perfekt.
Härligt med dos nummer två där för honom, blir nog bra detta till sist.
Har inte sett mycket av fotbollen, enda infon jag tar till mig där är hos BP, det får räcka så ;)

Ha nu en fin lördag.

Znogge sa...

Vilken fin T-shirt!
Så underbara bilder från stugan så där förstår jag att ni har det gott. En riktig oas helt enkelt.

Kram

Mrs Calloway sa...

ljuvliga bilder. ser ut som rena paradiset. så härligt efter en jobbig arbetsvecka. det känns nykommet att gå på stan mera obehindrat. trevlig helg!