torsdag 24 juni 2021

Tråktorsdag

Varmt tycker vi alla det är här hemma i lägenheten, inte minst Molly. En ganska tråkig torsdag, temat som Kajsalisa håller i..
Jag gick i alla fall ut på en joggingtur på eftermiddagen, skönt med lite moln, men svettigt var det i alla fall. Hade lagt in mej att jobba fred-lör-sön, men bemanningen hade ändrat det till tors-fred-lör! Lite trist ju, sover alltså bort hela midsommaraftonen. Hm.

Annat var det midsommarhelgen 2018, då hade jag tidig semester och vi åkte till Rhodos och det fantastiska hotellet Sunprime Miramare Beach, detta var utsikten från frukostbuffén, ett minne som kom upp idag på facebook.

Orsakullan undrar idag : Jag tror alla andra…
...är lediga midsommarhelgen! Näe, men det känns lite så när man ser alla fina bilder som folk lägger ut på sociala medier med önskningar om en trevlig midsommar. Men vi är några som måste jobba, och det är bara att gilla läget!


 

6 kommentarer:

Znogge sa...

Jag tror att det är ganska så många som arbetar under storhelgerna för vissa verksamheter måste liksom vara igång. Sedan kan det nog kännas som om "alla" var lediga när den ena bilden efter den andra dyker upp på Facebook. Hoppas i alla fall att arbetshelgen blir dräglig.

Kram

Ditte sa...

Förstår att Molly tycker det är varmt och nu är hon ju också begränsad till att vara inne.
Bra gjort att du tog en joggingtur i värmen och kan tänka mig att det var svettigt.
Trist att bemanningen på jobbet ändrat dina tider men antar att det inte är något du kan påverka.
Önskar dig en ok jobbnatt.
Kram

Guldkryckan sa...

Fina Molly, tror nog de flesta varelser blir lite som hon av värmen, åtminstone jag ;)
Jag arbetar ju på skola så jag får ju min obligatoriska sommarsemester, tycker synd om er i vården, och alla andra, som inte får det.
Hoppas din jobbnatt blir lugn, hoppas hoppas.

Ha det bäst Nu.

Geddfish ♥ sa...

Ja, verkligen tråkigt att sova bort Midsommar!
Å andra sidan, så firar jag inte midsommar, jag sitter här själv precis som vanligt och tiden går och det är bara att njuta på ändå.
Ibland ville jag vara katt ;)
Kram!

BP sa...

Ja, det var aningen tråkigt ute idag. Ingen sol direkt, men kvalmigt tyckte jag.
Vädret ska ju inte bli en höjdare läste jag, så du missar kanske ingenting när du sover bort dagen.
Önskar dig i alla fall en lugn första natt av tre.

PS. Ja sjukhuspersonal och polisen är nog dom som alltid drabbas när större delen av befolkningen är ledig...DS.

Ama de casa sa...

Jag kan också tänka mig att gå ut på en joggingtur - fast då kommer jag att fortsätta att gå hela turen ;-)

Men? Kan dom bara ändra på ditt schema bara sådär, utan att fråga dig? Verkar ju helt sanslöst!

Hoppas du hinner njuta litegrann av midsommarhelgen ändå.
Kram