söndag 27 juni 2021

Skyltsöndag


 Efter tre nattpass (denna natt något lugnare...) så var det behagligt att ta tåget en station till Odenplan och ...


...sätta sig vid dukat bord på Tennstopet! Ingen musik i restaurangen och god klassisk mat serverades. Mycket nöjda gick vi därifrån  och hamnade  på en irländsk pub  inte långt därifrån.

En fantastisk avslutning på midsommarhelgen efter skapligt tunga pass på jobbet!

BP:s skyltsöndag får man inte missa! Från nätet kommer lite roligt...

Ooops! 

Vid pendeltågsstationen Odenplan fotade jag detta...
Selectas automat var full med munskydd...

En trevlig  skylt eller hur?

Orsakullan undrar idag: . Ett spel jag gärna spelar är…

spelar inte så mycket spel,  men gillar att spela kubb på sommaren ( läs midsommar...saknar midsommarfirandet med våra vänner!)

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Roligt skyltat igen :-D
Skönt att du ändå fick en någorlunda skön natt och att ni kunde fira annandag midsommar på tennstopet :-) Ett avslut på en irländsk pub är ju inte heller fel!

Ha nu en riktigt fin start på den nya veckan, snygging! :-)

BP sa...

Vilken rolig skyltning med en perfekt början på min före detta hemmaplan - Odenplan:-) Tennstopet minns jag såååå väl, då min chef bjöd oss på förlaget på kråka. Jo, du läste rätt. Gott var det också, kanske aningen seg;-)

Myggfällan skrattade jag gott åt:-) Ja, kunde inte hålla mig för skratt heller åt Selectas automat med munskydd.

Sista skylten var så himla gullig - och jag som trodde att, jag du vet, att hundbajs är lika med gödsel. Men där hade jag uppenbarligen fel;-)

Tusen tack för en helt suverän skyltning och länken:-)

PS. Undrar om din man hann med kvällens matcher... två överraskningar kan jag tycka. Att Belgien skulle slå Portugal trodde jag inte. Tjeckiens seger över Holland var heller inte förhandstippad enligt mig... DS.

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt! Skönt att arbetshelgen är över och att du kunde njuta av en kväll på lokal.

Kram och glad måndag!

Ami sa...

Vilken härlig avslutning på dina jobbnätter!
Kram

Ditte sa...

Vad trevligt med middag på "Stopet", mitt gamla stamhak när jag bodde på Upplandsgatan alldeles vid Odenplan. Kul att de fortfarande är bra. Skönt att koppla av lite efter kämpiga nattpass.
Kul skyltar! Du är verkligen bra både att hitta dem på nätet och annars.
Munskydd verkar populära. Men få som använder dem.
"Mygg" historien såg jag igår på INsta och skrattade gott.
Önskar dig nu sköna arbetsfria dagar.
Kram

Paula sa...

Hej snyggo! Vem kunde ana att du kört tre nattpass när man ser fräscha dig i så snygga kläder! Irländska pubar, det var tider! Dessvärre var det alltid så trevligt att man stannade på tok för länge på vardagkvällarna..
Hoppas rabatten var lite finare än på bild, det var verkligen gulligt skrivet. Jag försöker uppfostra min hund att inte kissa här på gräsmattan mellan husen utan gå ut till gatan...det går sådär...och att lära dem att inte kissa på ett träd det kan vara nog så knepigt framför allt i stan, hundar älskar att lyfta på benet när de ser ett träd...