söndag 4 juli 2021

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag idag och börjar med den roliga nyheten att Simon Settergrens självbiografiska film om hans psykisk sjuka pappa, där Simon själv spelar sonen, visas nu på svtplay hela juli, och i svt1 i morgon måndag klockan 14.45. Såg den på bio och fick då träffa Simon och prata lite med honom. Jag både skrattade och grät mej igenom filmen. Har ni möjlighet, se den!
 

Äldsta sonen skickade denna bild på äppelträdet som bär samma namn som vår gata! 

En rolig bild taget från nätet....

Hos min syster hänger detta hjärta...
...och denna lilla skylt skickade hon till mej i ett brev, fint va?
Idag åkte jag till henne och klippte hennes hår och gav henne lite mat. Sen åt vi mjukglass i Viksjö, smakade bra denna varma dag!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Då roar jag mig kungligt!
  2. På våra resor till Eurovision song contest brukar vi roa oss kungligt!


8 kommentarer:

BP sa...

Det verkar ha gått riktigt bra idag när du besökte din syster. Det är jag verkligen extra glad för:-) Så kul med hjärtat och den lilla skylten hon skickade till dig. Det värmer!
Googlade faktiskt Signe Tillisch och det är en äppelsort. Så du bor på en gata döpt efter ett äpple alltså - hahaha:-) Hur kul som helst ju:-)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Signe_Tillisch

Tusen tack för din fina Skyltsöndag:-) Stort tack för länken också:-)

PS. Stort tack även för dina förklaringar angående jobbet. Vet inte om det komplicerar eller underlättar situationen. Men lilla BBn är ju absolut värt ett försök. Håller tummarna. Många kramar. DS.

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt hos dig!
Härlig omtanke du har om din syster. Det betyder säkert mycket. Ska det vara glass så ska det vara mjukglass.

Kram

Ditte sa...

Vilken fin skyltmix du bjuder på.
"Kungen av Atlantis" har jag sett men jag ska absolut se den igen. Så mycket att ta in och en väldigt viktig film på många sätt .
Du lever ju i detta och är ju ett så fint stöd för din syster. Rörande med brevet och budskapet i det som hon skickade till dig. Och inte behöver livet vara prefekt. För egen del funderar jag ibland på vad som är eller skulle vara perfekt. Och jag har ingen aning. Men visst kan livet vara underbart ändå.
Att Signe Tillisch var en sorts äpplen visst jag och även att det fanns en gata i trakten av där du bodde med namnet. Men jag visst inte att det var där ni bodde. Nu vet jag.
Förstår verkligen att resorna och upplevelserna runt ESC är en upplevelse.
Kram!

Paula sa...

Har ni ett så konstigt namn på er gata?Signe Tillischgatan? Häftigt, och svårt. När jag bodde i Fruängen hade alla gatunamn döpts efter kvinnliga agitatorer! Vilket fint meddelande från syrran!
Kram

Ama de casa sa...

Så fint du hjälper din syster och vilken fin och rörande skylt du fick som tack!

Snyggt skyltat och jag bara älskar den fulla apan! :-D

Tack för filmtipset också.
Kram

Guldkryckan sa...

Den där filmen ska jag ta och titta på,frugan har också varit inne på det en tid så vi får väl ta oss en filmkväll.

Skulle inte vilja vara i den där apans päls när lejonet vaknar till ;)

Glass är gott, alltid :)

Ha en fin kväll.

Susanne sa...

En mjukglass sitter aldrig fel :) Oftast blir det bara ett par stycken under sommaren men dom smakar alltid lika gott.
Så fint och betydelsefullt med dessa små skyltar. En liten tanke, små ord kan skänka så mycket värme <3
Allt gott!

Åke sa...

Verkligen talande skyltar där din syster är inblandad. Vackert.