torsdag 8 juli 2021

Tråktorsdag

Idag var det dags för besöket på Hörsel och balansmottagningen. Väntrummet så typiskt landstingsmässigt.
Med en pincett fick jag ett munskydd av kvinnan i receptionen. Jag var ensam i väntrummet, så något munskydd tog jag inte på mig där! Gjorde ett mer avancerat audiogram och talförståelse med en audionom, sen fick jag träffa en öronläkare.

Hon tog av sig visiret, och jag tog av mej munskyddet, mycket lättare att prata då, vaccinerade var vi båda två.  Remiss ska skickas till magnetröntgen och CI-teamet på Huddinge sjh, och till hörselpedagogerna på Rosenlunds sjh, så nu är bollen i rullning för en eventuell operation. Jobba skulle jag inte göra tyckte läkaren.
Sen gick jag vidare till chefen på mitt jobb och lämnade sjukintyget och berättade den tråkiga nyheten att jag måste vara fortsatt sjukskriven.



Behövde verkligen ta en promenad på eftermiddagen, för varmt för att jogga. Blev en tur runt Råstasjön med massa tankar som snurrade.
 
Som jag skrev på instagram " När ett sinne blir sämre, men syns inte på utsidan, det är jobbigt! Absolut en tråktorsdag, temat som KajsaLisa håller i . MEN visst finns det hopp, jag ger inte upp!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Det här är riktigt gammalmodigt…
  2. Ja , man känner sig i alla fall gammalmodig när man berättar för ens barn att det "bara " fanns en kanal på TV:n när jag växte upp,  blev två kanaler 1969 när TV 2 kom! Färg-TV hade vi inte heller från början... tiderna ändras, tekniken likaså!

5 kommentarer:

BP sa...

Det var riktigt snabba ryck för din del! Så man kan operera ditt hörselfel. Det är ju helt fantastiskt i så fall. Go for it tjejen!

Ja, du har så rätt. Många "handikapp" syns ju inte på utsidan, så det är inte alls lätt att inse/förstå att din hörsel är nedsatt när man träffar på en så himla snygg tjej som dig.

På något sätt tycker jag att det känns skönt att du är sjukskriven. Inte bara för att det är relativ bra tajming med sommar osv, utan för att situationen på ditt jobb var ju ohållbar även utan hörselskada.

Håller tummarna att bollen som du har satt i rullning fortsätter rulla snabbt.

PS. Det där med tv känner jag mycket väl igen. Mina föräldrar var först i området att skaffa en svart/vit tv. Grannarna våldgästade oss varenda kväll... DS.

Ditte sa...

Känns bra att "bollen" är i rullning. Och fint att läkaren inte heller tyckte att du ska jobba nu. Du har fullt upp med att ta in och ta till dig allt nytt som nu sker. Försök att lämna tankarna på jobb. Du är viktigast.
Många tankar och kram

Ama de casa sa...

Verkligen bra att bollen är i rullning! Hoppas verkligen att den rullar hela vägen in i mål också.

Skönt att du får fortsätta vara sjukskriven, din arbetssituation är ju helt ohållbar för dig som läget är just nu.
Stor KRAM!

PS: Vi var dom första som skaffade färg-TV i kvarteret då när det begav sig. Jösses vad man vred färgen "i botten" - alla människor var typ cerisefärgade i ansiktena :-D

Znogge sa...

Så bra att bollen är i rullning för självklart så ska du ta emot all hjälp som finns att få. Bra att du blev fortsatt sjukskriven.
Sedan håller jag med om väntrummen. Jag satt på nybyggda ögonkliniken i Malmö och visst var lokalerna fräscha och toppmoderna men hur tråkigt var inte väntrummet? Suck, säger jag bara.

Kram

Paula Merio sa...

Du kämpar på, och bra att du fick fortsatt sjukskrivning. Du behöver fokusera på beslut som kanske behöver tas, överväga olika alternativ osv. jag förstår att du måste sortera en massa tankar i hjärnkontoret, vad är då bättre än att göra det medan benen rör sig på vackra välkända vägar. Din hörselnedsättning, är den nedärvd, har den uppstått i samband med sjukdom eller bara en ren slump att du drabbats? Du behöver inte svara...
Ta hand om dig/Kram