lördag 10 juli 2021

Ljuvlig lördag

Var ut och joggade innan brunchen idag, en dum idé, fruktansvärt varmt, så orkade inte jogga hela vägen, men jag kom ut i alla fall! Tog en selfie nere vid Winery Hotel.
Molly tycker också att det är för varmt, hon är ganska slö i värmen.
Öppnade champagnen idag som jag fick av några jobbarkompisar när jag fyllde år i oktober, ikväll var det dags, våra killar kom nämligen på middag. Det smakade mycket gott!
Äldsta sonen hade med sig Toast skagen till förrätt, fantastiskt gott! Varmrätten glömde jag att fotografera.
Jordgubbar och glass är aldrig fel på sommaren! En underbar kväll med sönerna som jag verkligen behövde.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Med karta och kompass…
  2. ...kommer man säkert långt! Jag försöker vara kartläsare i bilen när min man sitter vid ratten, det brukar gå ganska bra! Orienteringen i skolan gick inte lika bra...

 

6 kommentarer:

BP sa...

Du behöver nog allt och lite till som muntrar upp dig just nu. Å dina fina söner gjorde jobbet kan man väl säga - i dubbel bemärkelse:-) En härlig sommarkväll med andra ord. Den kvällen förtjänade du verkligen!!
Hahaha! De3t där med kartläsning. Här är rollerna ombytta - jag kör och maken är navigator. En himla tur, annars skulle vi aldrig hitta rätt;-)

Ama de casa sa...

Här ser man en del som är ute och springer på strandpromenaden mitt i gassande solsken på dan. Ingen bra idé om du frågar mig. Gissar att fler springer på mornarna innan solen blir så intensiv. Jodå, jag frågade Anders nu och det finns en del på mornarna fast inte så många. I morse tror han att han kanske såg 10 stycken. Det är bra att ha en spanare ute när man undrar vad som händer ute på mornarna ;-)

Härligt med uppmuntrande sällskap, mat och bubbel! Det kan du verkligen behöva :-)

Ha det fint!

Ditte sa...

Vilken härlig och god kväll på alla sätt! Fint att sönerna på besök.
Och även dagen blev ju lyckad. Men kan tänka mig att det var hett att jogga runt.
Önskar dig nu en skön söndag.
Många tankar och jag skickar dig en rejäl kram

Geddfish ♥ sa...

Att jogga, det gjorde jag för sista gången för många år sedan. Däremot gå snabbt, det gillas mer. Du är duktig du, med att röra på dig!

Vilken härlig kväll som ni hade!
Söndagskram!

Znogge sa...

Vilken go' och härlig kväll tillsammans med nära och kära!

Kram och god söndag

Carita Liljendahl sa...

En sådan smarrig räkmacka! Fick längtan efter en sådan nu.