onsdag 14 juli 2021

Trevliga möten

En sån varm dag, lägenheten är det nästan olidligt att vara i, så jag cyklade ner till Brunnsviken direkt efter frukost.

På eftermiddagen blev det ett väldigt trevligt möte då vi träffade på bloggvännen Ditte på vår väg ner till Thaiboat på söder. Så fantastiskt att få ses IRL!
Maken och jag gick vidare ner till Thaiboat där vi bokat bord och träff med en av min mans bröder som jag tack vare pandemin inte ha träffat på snart två år!
 


Så trevligt att ses igen, och vilka goda drinkar de har på Thaiboat!


Ingen fel på maten heller, en god Pad Thai med jätteräkor smakade väldigt gott. En sån fantastisk dag vi fick!


Nu är klockan strax halv tolv på natten, och det svalaste stället just nu är på balkongen, det tycker Molly också!


Orsakullan undrar idag : 

  1. Mjukglass eller kulglass.
  2. Om jag ska äta glass så är det mjukglass som gäller, fast glassen i Italien, gelato som den heter, är inte dum den heller!

5 kommentarer:

BP sa...

Du - imorgon blir det ännu varmare... Men varken du eller jag gnäller antar jag;-)
Så himla kul att du mötte Ditte irl! Hade ni bestämt träff eller var det rena slumpen att nit stötte på varandra? Skoj i alla fal:-)
Maten - MUMS. Tänker alltid på killarna och tjejerna som jobbar på Thai Boat i värmen...

Molly är duktig på att balansera måste jag säga, bättre än jag i alla fall;-)

På balkongen här hemma är det 25 grader. Inne i lägenheten 27 grader. Helt okej. Minns sommaren 2018, då det var 32 grader så här dags. Det tyckte till och med jag var aningen jobbigt;-)

Znogge sa...

Vilken bra dag det blev på alla vis och så roligt att du sprang på Ditte för jag förmodar att det inte var planerat! Väldigt fin bild på er båda.

Hoppas torsdagen följer i samma anda!

Ama de casa sa...

Vad kul att ni träffades, du och Ditte! Fin bild på er :-)

Vilken trevlig kväll det blev också :-)

Jag älskar glass! Fast mjukglass var det länge sen jag åt.

Guldkryckan sa...

Fina Molly där, lite svalka sitter ju inte fel i den varma årstiden.
Goda drinkar och god mat hör ju samman på något vis, en aptitretare innan och en annan till efterrätt.
Kul att ni sågs där du och Ditte. :)

Ha nu en fin fortsättning på kvällen.

Ditte sa...

Vilken varm dag det var. Puh!
Och så roligt att spontant ses här vid Thaiboat. Och vi kände ju igen varandra. Ett härligt möte.
Visst har de goda drinkar och maten så också riktigt god ut.
Ja, kvällen fortsatte i dagens tecken och var varm. Vi satt ute länge och en hemgjord mojito smakade bra.
Kram från Ö-Vik.